Inköpare till Telge Inköp

 

Är du i inledningen av din inköparkarriär och söker en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter? Vi på Telge Inköp söker en ambitiös och noggrann person som har rätt bakgrund och ambitionen att utvecklas till en fullfjädrad inköpare. På Telge Inköp jobbar i dag 23 personer, alltid med affären i fokus, och tillsammans står vi för en total inköpsvolym om cirka 4 miljarder kronor per år.

Din dag på jobbet – Inköpare på Telge Inköp

Som inköpare av tjänster och varor i Entreprenadgruppen (fastigheter och anläggningar) leder och genomför du självständigt upphandlingar på uppdrag av en kategoriansvarig, oftast i projektform. Du har en central roll i hela processen, från analys och strategi till upphandling. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag, och du kommer tillsammans med dem att genomföra material- och tjänsteupphandlingar inom de flesta av våra kategorier, fastighet, anläggning och fordon & maskin.

Dina arbetsuppgifter

  • Genomföra upphandlingar enligt fastställda strategier.
  • Representera Telge Inköp i olika interna forum.
  • Arbeta med ständiga förbättringar och vara delaktig i verksamhetens utveckling.

Mer om ditt nya jobb

I vår leveransmodell använder vi oss av kategoristyrning. Hur kategoristyrning fungerar berättar vi gärna mer om när vi träffar dig. Vi ser detta som ett första steg in i rollen som inköpare, så du kommer till en början inte att ha något kundansvar eller kategoriansvar. Allt eftersom du utvecklas och lär dig yrket kommer du att ta mer ansvar och börja jobba med egna kategorier och även bli kundansvarig. Utvecklingspotentialen är stor.

Det här är du

Vi söker dig som är en driven lagspelare, som ser möjligheter och som triggas av att möta nya utmaningar. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad och tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid att du är affärsmässig och har en mycket god förmåga att tänka analytiskt och arbeta strukturerat. Du bör också ha ett intresse för inköpsverktyg och inte minst för att utveckla din yrkeskompetens inom inköpsområdet. Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

Krav

  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
  • Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel.

Meriterande

  • Utbildning (Yrkeshögskola inom inköp) eller arbetslivserfarenhet inom inköp
  • Erfarenhet av inköp/upphandling från näringsliv eller offentlig sektor
  • Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en organisation inom fastighet/anläggning, som tekniker, ingenjör, inköpare eller liknande.
  • Kunskap och erfarenhet av regelverk som styr entreprenader (AB, ABT och ABK)
  • Kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling generellt (LOU och LUF).
  • Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation.

Det här är vi

Välkommen till Telge Inköp – en del av Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag och vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Ansök idag

Vi arbetar löpande med den här rekryteringen och vi vill gärna höra mer från dig! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, och allra senast 4 juni 2018.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Eric Cedergren, gruppchef Entreprenad, 08-550 222 59. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Gunnar Hector, HR-specialist, 08-550 230 42. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision.

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Telge Inköp AB är ett kommunägt upphandlingsbolag som ansvarar för alla upphandlingar inom Södertälje kommun och de kommunägda bolagen i Telge AB. Vårt uppdrag är att bedriva strategisk och operativ inköpsverksamhet i form av upphandlingar, tecknande av ramavtal och utveckling av inköpsprocesser. På Telge Inköp jobbar vi alltid med affären i fokus och vi har en total inköpsvolym på cirka 4 miljarder kronor per år. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag. Förutom Södertälje kommun gör vi även upphandlingar åt Nykvarns kommun, AB Nykvarnsbostäder, Salems kommun, Flens kommun, Katrineholms kommun och Vingåkers kommun.

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, återvinning, stadsnät, science center samt bemanning.


Sista ansökningsdag
2018-06-04

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Kontaktperson
Eric Cedergren
tfn: 08- 550 222 59

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb