Tjörns kommun söker Upphandlare

Tjörn är ö-kommunen med hög kvalitet i verksamheterna och havet i blickpunkten. Tjörn placerar sig högt i rankningar när skolor, äldrevård samt säkerhet och trygghet mäts.
Kommunens ekonomi är stabil och har varit det i många år. Det gör att Tjörns kommun hela tiden kan utvecklas. God service och tillgänglighet är angelägna frågor liksom infrastruktur.
På Tjörn tror vi att konst och kultur ger muskler åt själen och rustar våra barn och ungdomar för ett gott liv.
”Tjörn – möjligheternas ö hela året och för hela livet” är Tjörns vision.

Tjörns kommun har en bolagskoncern som består av moderbolaget Tjörns Kommuns Förvaltnings AB och tre dotterbolag. Kommunens upphandlingsenhet hör till ekonomiavdelningen och är kommunens centrala upphandlingsorgan med övergripande ansvar för kommunens och koncernens upphandlingsarbete. Upphandlingsenheten har sitt kontor i kommunens lokaler i Vallhamn.
I dagsläget är det fyra personer inom Upphandlingsenhetens team med rollerna upphandlingschef, upphandlare och upphandlingsassistent, omräknat i heltid 3,25 tjänster.

Arbetsuppgifter

Som upphandlare kommer du att vara delaktig i alla de olika delarna i enhetens uppgifter och ansvar. Du kommer att involveras i utveckling av kommunens upphandlingsarbete där det finns en ambition och inriktning på att nå ständiga förbättringar och med fokus på att sänka inköpskostnaderna.

Som upphandlare kommer du självständigt genomföra upphandlingar och med affärsmässighet i fokus ansvara för helheten i inköpsprocessen där arbetet med att analysera behovet, genomföra upphandlingen och följa upp avtal är lika viktiga delar.

Du kommer att ha en konsultativ roll och arbeta med kravställare från olika verksamheter där ni tillsammans upprättar upphandlings-dokumenten. Du kommer att leda och genomföra upphandlingsprojekt för kommunens verksamheter, bolag och andra samverkanspartners.

I rollen ingår också att vara stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor.

Kvalifikationer

Vi värdesätter kvalifikationer så som:
Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt till exempel genom gedigen erfarenhet.
Det är meriterande om du har kunskaper i aktuell upphandlings-lagstiftning samt dokumenterad flerårig arbetslivserfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom offentlig verksamhet.
Vi kan också värdesätta motsvarande erfarenhet av inköpsarbete från privata näringslivet.

Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt är en van användare av digitala verktyg. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ.
Vi kommer att väga in kvalifikationerna sammantaget och lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
B-körkort

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.

Om du har problem med att ansöka via programmet vänligen kontakta supporten via telefonnummer 0771-10 10 29.

Ansök via ” Sök Jobbet” knappen här i annonsen


Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning

Erfarenhet
Erfarenhet krävs

Omfattning
Heltid

Tillträde
Enligt överenskommelse

Antal platser
1

Sista ansökningsdag
2018-03-12

Ange referensnummer
Klk 2018/77

Kontaktpersoner
Maria Alexandersson
Upphandlare
Telefon 0304-60 13 90

Facklig företrädare
kontaktas via kommunens växel
Telefon 0304-60 10 00

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb