Tjörns kommun söker Upphandlare

Arbetsplatsen

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Här finns plats för dig också!
”Vi hjälper varandra att se nya möjligheter.” ”Det finns en närhet till ledning och politiker.” ”Man tar vara på medarbetarnas resurser.” ”Det känns bra att jag kan bidra till att underlätta i människors vardag.”
Fyra röster från fyra anställda i Tjörns kommun. Enligt den senaste medarbetarundersökningen är vi som jobbar i Tjörns kommun väldigt engagerade i våra arbetsuppgifter. Vi har också bra kolleger, vi gillar våra chefer och rekommenderar gärna andra att söka sig hit.

Kommunkansliet lyder under kommunstyrelsen och bidrar med övergripande kompetens inom en rad områden. Vi samverkar också med näringslivet och grannkommunerna i många frågor.
Här finns flera intressanta yrken, till exempel kvalitetsstrateger, kommunikatörer, ekonomer, integrationssamordnare, folkhälsostrateg och kommunjurist. På kommunkansliet får du arbeta med helheten och vara med och driva Tjörn framåt. Välkommen hit du också!

– Här får jag arbeta tillsammans med kompetenta och trevliga kolleger. Vi jobbar alla mot samma mål att ge ett bra stöd till de olika verksamheterna, för att alla som jobbar i Tjörns kommun ska trivas på jobbet. Det är roligt att jobba i en liten kommun och få jobba mer strategiskt och vara med och utveckla HR-processerna centralt, för att sedan få bekräftelse från de olika cheferna att arbetssätten fungerar bra, säger Alia Skoglund, HR-generalist i Tjörns kommun.

Tjörns kommun har en bolagskoncern som består av moderbolaget Tjörns Kommuns Förvaltnings AB och tre dotterbolag. Kommunens Upphandlingsenhet organiseras under ekonomiavdelningen och är kommunens centrala upphandlingsorgan med övergripande ansvar för kommunens och koncernens upphandlingsarbete. Upphandlingsenheten har sitt kontor i kommunens lokaler i Vallhamn.

I dagsläget är det tre personer inom Upphandlingsenhetens team med rollerna upphandlingschef, och två upphandlare.

Arbetsuppgifter

Som upphandlare kommer du att vara delaktig i alla de olika delarna i enhetens uppgifter och ansvar. Du kommer att involveras i utveckling av kommunens upphandlingsarbete där det finns en ambition och inriktning på att nå ständiga förbättringar och med fokus på att sänka inköpskostnaderna.

Som upphandlare kommer du självständigt genomföra upphandlingar och med affärsmässighet i fokus ansvara för helheten i inköpsprocessen där arbetet med att analysera behovet, genomföra upphandlingen och följa upp avtal är lika viktiga delar.

Du kommer att ha en konsultativ roll och arbeta med kravställare från olika verksamheter där ni tillsammans upprättar upphandlingsdokumenten. Du kommer att leda och genomföra upphandlingsprojekt för kommunens verksamheter, bolag och andra samverkanspartners.

I rollen ingår också att vara stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor.

Kvalifikationer

Relevant högskoleexamen inom juridik eller ekonomi och/eller erfarenhet inom offentlig upphandling/inköp eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig.
Meriterande om du har kunskaper i aktuell upphandlingslagstiftning samt dokumenterad flerårig arbetslivserfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom offentlig verksamhet.
Vi kan också värdesätta motsvarande erfarenhet av inköpsarbete från privata näringslivet.

Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt är en van användare av digitala verktyg. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ. Du ska vara van vid att analysera och tolka dokument.
Vi kommer att väga in kvalifikationerna sammantaget och lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

B-körkort krävs.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning
Erfarenhet: Erfarenhet krävs
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Antal platser: 1

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2019-02-25
Ange referensnummer: Klk 2019/37

Ansök digitalt via ”Sök jobbet” i denna annons.

Kontaktpersoner

Karin Sundsmyr, Upphandlingschef
Telefon 0304-60 13 94

Elisabeth Svensson, Upphandlare
Telefon 0304-60 12 87

Facklig företrädare kontaktas via kommunens växel Telefon 0304-60 10 00.


Sista ansökningsdag
2019-02-25

Ange referensnummer
Klk 2019/37

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *