Upphandlare med entreprenadinriktning till kommunledningsförvaltningen

Karlskrona kommun är Blekinges största arbetsgivare, med drygt 5700 anställda. Kommunens verksamhet är uppdelad i nio förvaltningar och en av dessa är Kommunledningsförvaltningen där kommunens upphandlingsenhet är organiserad i Ekonomi -och upphandlingsavdelningen.

Kommunledningsförvaltningen söker upphandlare med entreprenadinriktning
Upphandlingsenheten ansvarar för de förvaltningsövergripande upphandlingarna samt råd och stöd till verksamheterna. En handlingsverksamhet med hög servicenivå både internt och mot näringslivet. Vi söker nu efter dig som tycker om att möta människor, är pedagogisk i ditt förhållningssätt och vill bidra till en kvalitativ upphandlingsprocess som i det stora perspektivet bidrar till bra affärer med stort hållbarhetsfokus.

Arbetsuppgifter   
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom upphandlingsområdet.
I uppdraget som upphandlare kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, från förfrågningsunderlag till beslut och avtal samt uppföljning och utvärdering. Upphandlingarna är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter  
– ansvara självständigt för upphandlingar av varor, konsulttjänster samt entreprenader inom bygg, anläggning, fastighetsförvaltning och verksamhetsanknutna tjänster
– arbeta med allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal
– stödja och vägleda våra beställare i upphandlings- och avtalsfrågor samt medverka i informations- och utbildningsinsatser till verksamheterna
– utgöra en rådgivande roll gentemot verksamheterna vid tolkning och tillämpning av kommunens konsult- och entreprenadavtal

Kompetenskrav   
– akademisk examen gärna som ingenjör, ekonom, jurist alternativt YH-utbildning mot offentlig upphandling eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
– erfarenhet av att genomföra hela upphandlingsprocessen enligt LOU/LUF som upphandlare, anbudsgivare eller köpare
– erfarenhet och god kunskap av att tillämpa entreprenadjuridik, standardavtal samt AF- och SF- del enligt Svensk Byggtjänst
– meriterande med erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och av att utbilda/informera i upphandlingsfrågor

Som person är du affärsmässig och har en god förståelse för långsiktiga affärer. Du är självgående men kan även arbeta teambaserat, är proaktiv och drivande vilket innebär att du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och når uppsatta mål.

För att passa i rollen behöver du vara noggrann, ha en god analytisk förmåga samt ha erfarenhet och förståelse för hur kvalitetssäkringsprocesser fungerar. Arbetet ställer krav på att du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta med beställare från olika kompetensområden. Som kommunens representant gentemot leverantörer har du även en hög integritet för att avtalen följs. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med utvecklingsmöjligheter, friskvård, flexibel arbetstid och stort eget ansvar.

Ansökan  
Välkommen med din ansökan senast måndagen den 18 juni.   
  
Övrigt   
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.


Sista ansökningsdag
Måndag 18 juni

Om anställningen   
Tillsvidareanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner   
Mikael Augustsson
chef för upphandlingsenheten
tfn 0455-30 40 68

Fackliga företrädare   
Marie Petersson
Vision
tfn 0455-30 48 65

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb