Upphandlare som vill jobba för ett hållbart Stockholm

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens – Öppenhet – Respekt – Ansvar.

Inledning
Upphandlingsenheten som arbetsplats
Avdelningen för upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning. Vi är idag 45 medarbetare inklusive avdelningschef. Upphandlingsenheten är en del av avdelningen och omfattar för närvarande 19 upphandlare och en enhetschef. Se vår film om hur det är att arbeta som upphandlare på serviceförvaltningen.

Vad erbjuder vi dig
Du ingår i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Teamet kännetecknas av en prestigelös kultur och som dessutom månar om samverkan och erfarenhetsbyte. Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att erbjuda flexibel arbetstid, möjlighet att själv planera din tid med frihet under ansvar. Trivs du i rollen som konsult så har du här möjligheten att ha många interna kontakter och lära dig mycket om Stockholm Stad och våra arbetsområden. Vi sitter i trevliga lokaler nära Globens t- bana och shoppingcenter.

Omfattning
Dina arbetsuppgifter som upphandlare består i huvudsak av:

Att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet och omfattning inom olika varu- och tjänstekategorier.
Att självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument, avtal samt ansvara för anbudsutvärdering.
Att ansvara för uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning kring upphandlings- och inköpsfrågor.
Du har kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och, inte minst, med stadens verksamheter. Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer.

Krav
För tjänsten krävs att du har:

• Minst ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta som upphandlare i en offentlig miljö.
• Akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi, teknik eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av att leda både stora och små upphandlingsprojekt.
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal & skrift.

Mervärde
För tjänsten är det meriterande om du har:

• Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.

För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss har du en god förmåga att arbeta strukturerat. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera projekt pågående samtidigt. Du har ett konsultativt, serviceinriktat och affärsmässigt tänk samt har en god problemlösningsförmåga. Vidare trivs du med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift. Att bidra till gott samarbete både internt men också externt är av stor vikt.

Sammanfattning
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Stockholms stads upphandlingsverksamhet? Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar: 2
Sysselsättningsgrad: 100%
Ort: Globen
Län: Stockholms län
Land: Sverige
Referensnummer: 2020/466
Kontakt:
Elin Jacobsson, HR-konsult, 08-508 117 14
Peter Forsberg, enhetschef, 08-508 118 62
Facklig företrädare:
Luis Lopez, Vision , 08-508 279 29, luis.lopez@stockholm.se
Sabina Engman, SACO, sabina.engman@stockholm.se
Sista ansökningsdag: 2020-02-17


Sista ansökningsdag
2020-02-17

Referensnummer
2020/466

Karriärbrev

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, nyhetsbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *