Upphandlare till Brå

Brottsförebyggande rådets (Brå) uppgift är att främja brottsförebyggande arbete genom utveckling, utvärdering, tillämpad forskning och information om det kriminalpolitiska området. Vi verkar för att brottsligheten ska minska och att tryggheten ska öka i samhället. Vi ansvarar också för Sveriges officiella kriminalstatistik. Vi är ca 150 medarbetare som finns på Tegnérgatan i centrala Stockholm.

Om jobbet

Vi söker dig som är en erfaren upphandlare med intresse och kunskap för att vidareutveckla vår upphandlingsprocess och driva upphandlingar och inköp i samarbete med kollegor från olika delar av Brås verksamhet.

För att vidareutveckla och driva upphandlings- och avtalshanteringsprocesserna inrättas en ny tjänst på Brå. Arbetet innebär såväl utvecklings- och förbättringsarbete som att styra och genomföra de upphandlingar och avrop som krävs för Brås anskaffningar. Det innebär såväl strategiskt arbete som administration. Du kommer att ansvara för att vidareutveckla upphandlingsprocessen samt skapa rutiner och verktyg. Brås inköpsbehov präglas främst av varor till kontorsdriften samt IT- och konsulttjänster. Vi arbetar idag i upphandlingsverktyget Kommers.

I rollen ingår också ett övergripande ansvar för den avtalshantering och avtalsuppföljning som upphandlingar och inköp utmynnar i samt att utföra den administration som krävs för detta. Dessutom kan det förekomma arbetsuppgifter som t ex. upprättande av riktlinjer, utveckling av processer och rutiner.

Tjänsten är placerad på myndighetens kansli.

Vi söker dig som har

  • Minst 2 årig eftergymnasial utbildning med inriktning på upphandling eller har förvärvat motsvarande kunskaper genom erfarenhet
  • Flera års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU för statlig myndighet eller kommun
  • Aktuell kunskap om nuvarande LOU
  • Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska, särskilt i skrift

Vi ser också gärna att du har erfarenhet av avtalsuppföljning och utveckling av upphandlings- och avtalsarbete.

Som person är du självgående och strukturerad. Du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra för att förstå verksamhetens behov. I den här rollen är det viktigt att du har integritet samt är prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna.

Anställningen och ansökan

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde i maj eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning och individuell lönesättning. Brå vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk kulturell mångfald tillför verksamheten.

Närmare upplysningar lämnas av verksjurist Märta Philp tfn 08-527 58 473 eller förvaltningschef Björn Borschos tfn 08-527 58 418. Vid frågor kring anställningsvillkor går det bra att kontakta personalchef Margareta Minnhagen tfn 08-527 58 486. Facklig kontaktperson för ST är Linnea Abramowski, 08-527 58 423och för SACO Roger Karlsson tfn 08-527 58 526.

Välkommen med din ansökan senast den 11 februari 2019. För att söka jobbet klickar du på länken nedan. Du kan också skicka din ansökan med CV och personligt brev till Brå, Registrator, Box 1386, 111 93 Stockholm. Ange diarienummer 2.1.1- 0025/19 på ansökan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.


Sista ansökningsdag
11 februari 2019

Diarienummer
2.1.1- 0025/19

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb