Upphandlare till Helsingborgshem

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden. Vi strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vill du vara med och göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor? Läs mer på www.helsingborgshem.se.

Vill du vara en del av vårt upphandlingsteam? Är du intresserad av ett jobb som inkluderar relationsbyggande och att säkerställa den bästa affären för oss? Då kan vi ha jobbet för dig!

 Helsingborgshem söker nu en Upphandlare

 Arbetsuppgifter

Som upphandlare på Helsingborgshem ansvarar du för att projektleda och genomföra upphandlingar inom flera olika avtalsområden.

Du kommer arbeta med hela upphandlingsprocessen från framtagande av förstudie, upphandlingsdokument till avtalstecknande. Du arbetar nära verksamheten och ansvarar för att processen görs på ett strukturerat sätt och präglas av ett starkt affärstänk som säkerställer den bästa affären för Helsingborgshem.

Det dagliga arbetet består i allt från projektledning, förhandling och kravställning till leverantörsuppföljning och utveckling av avtal och avtalsrelationer. Du kommer även vara en viktig deltagare i Helsingborgshems arbete med att utveckla sitt inköps- och upphandlingsarbete. Som upphandlare är du en central person i Helsingborgshems arbete med att få konkurrenskraftiga och välfungerande avtal. Arbetsuppgifterna är omväxlande och du blir en del av ett team som har höga ambitioner och är bra på att samarbeta.

Vem är du?

Vi söker dig som är driven, strukturerad och brinner för inköps och upphandlingsarbete. Som person är du saklig, kommunikativ och gillar att ta ansvar. Vidare är du en förtroendeingivande relationsbyggare som trivs i förändring, har god förhandlingsförmåga och stor arbetskapacitet.

Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du har minst två års relevant erfarenhet från inköp och upphandling inom ramen för LOU. Vidare är du van vid att arbeta i projektform och trivs att tillsammans med kollegor och interna beställare effektivt leda och genomföra upphandlings-, kravställnings- och leverantörsutvecklingsprojekt med tillhörande dokumentations- och uppföljningsarbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller utbildning i entreprenadupphandlingar och har arbetat med ABT06, AB04, ABFF 15 och ABK 09.

Kontakt

Tycker du att detta låter intressant? Sök då tjänsten genom att klicka på ”Sök jobbet” med ett registrerat och uppdaterat CV. Urval kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är 2019-01-16.

I denna rekrytering samarbetar vi med EnRival. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristian Berglund, kristian@enrival.se, 0722-51 37 79.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tove Sjöberg, Inköps och upphandlingschef på Helsingborgshem tel. 042-20 80 09.

Varmt välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdag
2019-01-16