Göteborgs stad söker Upphandlare

Inköp och upphandling är Göteborgs Stads strategiska resurs i inköp och upphandlingsfrågor. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för Göteborgs Stads förvaltningar och bolag och vi värnar om en seriös marknad. Vi bidrar till ett hållbart samhälle för göteborgaren. Utifrån vår värdegrund strävar vi efter att våra tjänster ska uppfattas som värdeskapande, professionella och innovativa för våra kunder samt att våra medarbetare ska känna arbetsglädje.

Arbetsuppgifter

Vi söker kompetenta och kreativa upphandlare!
Du kommer tillhöra Upphandlingsavdelningen som har cirka 30 medarbetare uppdelat på tre team. Du samarbetar i din roll även med förvaltningens andra avdelningar där till exempel upphandlingsjurister, specialister, avtalscontrollers arbetar. ”Den samlade kompetensen inom förvaltningen, med bland annat specialister och upphandlingsjurister är en av våra stora tillgångar och ger mig möjligheter att utvecklas i upphandlarrollen”, som en av våra medarbetare uttryckt det.

Du ansvarar för att planera och genomföra upphandlingar, i huvudsak av ramavtal. Detta gör du utifrån strategier, policys och gällande lagstiftning. I rollen ansvarar du även för att projektleda avtalsgrupper och du medverkar även vid uppföljningar av ramavtalsområden. Utöver att genomföra ramavtalsupphandlingar, kan det även bli aktuellt att genomföra konsultuppdrag hos beställare i Göteborgs Stad.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Du har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar såväl ramavtal som objektsupphandlingar. Kunskap och erfarenhet av projektledning är meriterande.
Eftersom Göteborgs Stad använder sig av systemet TendSign är det ett krav att du har erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem.

I din roll som upphandlare arbetar du självständigt men ingår i ett större team där god samarbetsförmåga samt förmåga att knyta kontakter är avgörande för att lyckas. Du trivs när du får arbeta med flera parallella projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad. Vidare har du god analytisk förmåga, är beslutsam och förtroendeingivande. Din sociala säkerhet samt kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd för verksamhetens behov. Du har erfarenhet från att tidigare arbetat i en konsultativ roll.

Göteborgs Stad Inköp och Upphandling är en nytänkande och professionell organisation och som upphandlare i offentlig sektor har du stor möjlighet att påverka och göra skillnad för många. Vi söker dig med driv att arbeta affärsmässigt och med fokus på hållbarhet och innovativa lösningar.

Erfarenhet krävs.


Anställningsform
Tillsvidareanställning

Omfattning
Heltid

 Tillträde
Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag
2018-01-18

Referensnummer
A741577

Antal annonserade arbetstillfällen
2

Kontaktpersoner

Marie Lindqvist
Tf avdelningschef upphandling
031-366 37 14

Christina Sjöö
Teamledare
031-366 37 02

Fackliga företrädare

Maja Ohlsson
SACO
031-366 37 96

Cecilia Wannebo
Vision
031-366 37 67

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb