Upphandlare till Södra Smålands avfall och miljö

Om arbetsplatsen

Södra Smålands avfall och miljö är ett nystartat bolag som ägs av Växjö, Älmhult, Tingsryd, Lessebo och Markaryds kommuner. Bolaget tar hand om insamling och behandling av avfall i de fem ägarkommunerna.

Vi erbjuder resurseffektiva och kretsloppsanpassade lösningar åt privatpersoner och verksamheter för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser.
Vi lyckas genom att ha engagerade medarbetare, utgå från kundens behov och genom att samverka med andra. Vår långsiktiga vision är ett Småland utan avfall.

Vi behöver nu rekrytera en upphandlare till enheten Affärsstöd där du får vara med att utforma och utveckla upphandlingsprocesser och avtalshantering med fokus på hållbarhet. Vi söker en person som älskar att jobba med upphandling och avtal och som vill vara med på resan och utveckla vår hantering av leverantörer!

Arbetsuppgifter

Som upphandlare hos oss arbetar du med upphandling av främst entreprenader, material samt tjänster i enlighet med Lagen om offentlig upphandling och är kommersiellt ansvarig vid genomförande av dessa upphandlingar. Du upphandlar och ger stöd i projektspecifika entreprenad- och tjänsteupphandlingar nära beställaren i verksamheten samt säkerställer att upphandlingen är affärsmässig med professionella villkor och korrekt ur ett juridiskt perspektiv.

I tjänsten ingår även att ta fram avtal rörande försäljning av material såsom skrot, well, flis osv. Du ansvarar även för att bevaka marknaden för dessa materialslag och övriga tjänster och ta fram en samordnad strategi för respektive område. Du har också en viktig roll att utveckla upphandlingsmodeller och kontraktsinnehåll tillsammans med avtalsförvaltare, upphandlarkollegor och bygg- och installationsprojektledare.

Som upphandlare hos SSAM ingår du i Växjö Kommuns centrala inköpsnätverk och kan på det sättet tillvarata erfarenheter därifrån och implementera dem i kommande upphandlingar.

Kvalifikationer

Du har en högskoleutbildning inom juridik, teknik, ekonomi, strategiskt inköp eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta med entreprenadupphandling och entreprenadjuridik, kanske arbetar du idag som projektledare och/eller inom entreprenadbranschen. Goda kunskaper och dokumenterad erfarenhet av arbete med LOU och digitala verktyg som TendSign är meriterande. God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i det svenska språket är ett krav.

Som person har du lätt för att kommunicera, skapa och utveckla goda relationer. Du är lyhörd, analytisk och strukturerad samt har en god förmåga att se och förstå helheter. Du har förmåga att arbeta med flera olika uppgifter parallellt. Nödvändiga egenskaper för denna tjänst är också att du är självgående och har förmåga att självständigt prioritera och driva arbetet framåt. B-körkort är ett krav.

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2019-02-24
Referensnummer: Rece 4/19

Välkommen att göra en digital ansökan via ”Sök jobbet” i denna annons.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktperson

Annika Stridsberg, Ekonomichef
0470-79 63 43

Facklig företrädare

Fackliga företrädare nås via Växjö kommuns kontaktcenter 0470-410 00.

Övrigt

Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag och en arbetsplats där du kommer att få ta mycket eget ansvar. Eftersom vi är ett nystartat bolag finns stora möjligheter att vara med från början och utforma hur vi arbetar med upphandlingar och avtal.

Bolagets anställda ska spegla den mångfald som finns i koncernen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.


Sista ansökningsdag
2019-02-24

Referensnummer
Rece 4/19