Upphandlingscenter Falun Borlänge-regionen växer och söker flera strategiska upphandlare med inriktning varor och tjänster, entreprenad samt IT/digitalisering
Vi erbjuder både upphandlare och verksamhetskunniga chansen att vara med och utvecklas i en lagspelande organisation. Upphandling är en framtidsbransch och tillsammans bygger vi en organisation med förmågan att både arbeta med samhällsutveckling och skapa goda affärer.
Om oss
Upphandlingscenter (UhC) är en gemensam upphandlingsorganisation för de samverkande dalakommunerna Falun, Borlänge, Avesta, Gagnef, Hedemora, Ludvika och Säter.
Vårt uppdrag är att svara för all upphandling och avtalsförvaltning, med några få undantag, och vårt fokus ligger på affärsnytta och hållbara affärer.
UhC har huvudkontor i Ludvika och även kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Gagnef, Hedemora och Säter.
Vi gör årligen över 200 upphandlingar och sluter avtal för ca 3 miljarder kronor. Spännvidden är stor – vi upphandlar allt från organisations-/ledarskapsutveckling, konsulttjänster, IT, livsmedel till fordon/transport och bygg-/fastighetstjänster. Mera information om oss hittar du på www.upphandlingscenterfbr.se.
Om de spännande tjänsterna
Våra upphandlare är indelade i team. Du kommer tillsammans med duktiga kollegor att utgöra ett av dessa team, som är specialiserade inom olika branscher och kategoriområden.
Du bidrar till affärsutvecklingen av Upphandlingscenter och har nära kontakt/dialog med våra samverkande kommuner och deras verksamheter.
Tjänsten som strategisk upphandlare innebär att du arbetar med egna upphandlingar och har ansvar för tex marknadsanalys, strategiarbete och avtalsförvaltning. Du kommer självständigt att planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare. Det förekommer både ramavtalsupphandlingar och specifika upphandlingar.
Tjänsterna innebär att du arbetar med egna upphandlingar främst inom varor och tjänster, entreprenad (tex bygg, anläggning, installation och underhåll) eller inom IT och digitalisering.
Ditt arbetsområde kan komma att innebära ett närmare samarbete med någon av våra kommuner t.ex. Falun, Borlänge, Avesta, Hedemora, Gagnef eller Säter. Det innebär i så fall att du får jobba med varierande upphandlingsfrågor några dagar i veckan på dessa orter.
Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna en juridik, ekonomi, teknik/ingenjörs examen eller annan lämplig utbildning som kan bedömas som likvärdig kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet.
- Mycket goda kunskaper i svenska, duktig på både muntlig och skriftlig kommunikation samt har goda kunskaper i Officepaketet.
Meriterande
- Erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och vana av upphandlingssystem.
- Erfarenhet av projektledning och att arbeta i projektform.
- Erfarenhet av såväl offentlig verksamhet som av leverantörssidan.
- Verksamhetserfarenhet från något av kategori-/avtalsområdena varor och tjänster, bygg/entreprenad eller IT/digitalisering.
För tjänst med inriktning IT och digitalisering är det meriterande med kunskap och erfarenhet av genomförande av upphandlingar där IT eller verksamhetssystem är två exempel eller om du har arbetat med digital verksamhetsutveckling.
För tjänst med inriktning entreprenad är det meriterande med kunskap och erfarenhet av Allmänna Bestämmelser för entreprenadbranschen AB, ABT, ABK och AMA AF.
Din profil
För att lyckas i arbetet behöver du vara ansvarstagande och social med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska kunna arbeta självständigt men också vara en initiativrik och pragmatisk lagspelare.
Du är duktig på att informera och kommunicera så att det är lätt för dina kunder och kollegor att förstå. Tjänstens kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla och god samarbetsförmåga är en framgångsfaktor i arbetet. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.
Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Inom Upphandlingscenter får du löpande kompetensutveckling och möjlighet till omvärldsbevakning. Vi erbjuder marknadsmässig lön och tycker det är viktigt att ge våra medarbetare goda förutsättningar för ett långt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder friskvårdsbidrag/friskvårdstid samt hälsoundersökningar till våra medarbetare. Vi ordnar regelbundet personalaktiviteter.
Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.
Anställningsform
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning och tillträde sker efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Placeringsort för anställningen är Ludvika. Tjänsterna som erbjuds innebär att man någon dag i veckan kan finns på plats i tex Falun, Borlänge, Avesta, Hedemora, Gagnef eller Säter.
Kontakt
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Chef Upphandlingscenter Anders Karlin, 0240-866 09 eller anders.karlin@ludvika.se.
Upphandlingschef Mariana Hasselström, 0240-860 67 eller mariana.hasselstrom@ludvika.se.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0240-860 00.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2021-05-21.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du hittar på www.ludvika.se/ledigajobb.
Var vänlig och ange i din ansökan vilken inriktning, 1) Varor och tjänster eller 2) Entreprenad eller 3) IT/digitalisering, du söker till.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Till andra rekryterings- och annonsföretag: Vi har redan valt våra samarbetspartners i samband med denna annons.