Upphandlingscenter Falun Borlänge-regionen växer och söker flera strategiska upphandlare med inriktning varor och tjänster, entreprenad samt IT/digitalisering

Upphandlingscenter Falun Borlänge-regionen växer och söker flera strategiska upphandlare med inriktning varor och tjänster, entreprenad samt IT/digitalisering. Vi är i en spännande utvecklingsfas och Upphandlingscenters grunduppdrag utökas den 1 januari 2020 då vi hälsar Avesta kommun välkommen till vår upphandlingssamverkan i Dalarna. Vi erbjuder nu både upphandlare och verksamhetskunniga chansen att vara med och utveckla framtidens inköpsorganisation och vårt utökade uppdrag inom områdena varor och tjänster, entreprenad och IT/digitalisering.

Upphandlingscenter (UhC) är en gemensam upphandlingsorganisation för de samverkande dalakommunerna Falun, Borlänge, Ludvika, Gagnef, Säter och Hedemora. Avesta kommun ansluter den 1 januari 2020. Vårt uppdrag är att svara för all upphandling och avtalsförvaltning, med några få undantag, och vårt fokus ligger på affärsnytta och hållbara affärer. UhC har huvudkontor i Ludvika och även kontor i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Hedemora och Avesta. För närvarande är vi 22 medarbetare och med ett utökat uppdrag behöver vi bli flera. Vi gör årligen upphandlingar och sluter avtal för ca 3 miljarder kronor. Spännvidden är stor – vi upphandlar allt från organisations-/ledarskapsutveckling, tekniska konsulttjänster, IT, livsmedel, fordon och fastighetstjänster. Mera information om oss hittar du på www.upphandlingscenterfbr.se.

Om de spännande tjänsterna

Våra upphandlare är indelade i team. Du kommer tillsammans med duktiga kollegor att utgöra ett av dessa team, som är specialiserade inom olika branscher och områden. Där kommer du självständigt att planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare eller projektmedlem. Tjänsterna innebär att du arbetar med egna upphandlingar främst inom varor och tjänster, entreprenad eller inom IT och digitalisering.

Du bidrar till affärsutvecklingen av Upphandlingscenter och har nära kontakt/dialog med våra samverkande kommuner och deras verksamheter.Ditt arbetsområde kan komma att innebära ett närmare samarbete med någon av våra kommuner t.ex. Avesta, Falun, Borlänge eller Hedemora.

Kvalifikationer

  • Vi vill att du har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, teknik, eller annan lämplig utbildning som kan bedömas som likvärdig, gärna kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet
  • Vi söker även dig som har en pågående eller avslutad YH-utbildning med inriktning offentlig upphandling/Strategiskt inköp
  • Du har lätt för att utrycka dig i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande

Erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och vana av upphandlingssystemErfarenhet av projektledning och att arbeta i projektform. Verksamhetserfarenhet från något av kategori-/avtalsområdena varor och tjänster, bygg/entreprenad eller IT/digitalisering .

För tjänst med inriktning IT och digitalisering är det meriterande med erfarenhet av genomförande av upphandlingar där IT eller verksamhetssystem är två exempel. För tjänst med inriktning entreprenad är det meriterande med kunskaper av Allmänna Bestämmelser (AB/ABT/ABK) och AMA AF.

Din profil

Du är en ansvarstagande och social person med god analytisk förmåga och har ett strukturerat arbetssätt. Du kan arbeta självständigt men är också initiativrik samt fungerar drivande i de processer du involveras i. Tjänstens kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla och mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Vi erbjuder dig

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Inom Upphandlingscenter får du löpande kompetensutveckling och möjlighet till omvärldsbevakning. Vi erbjuder marknadsmässig lön och tycker det är viktigt att ge våra medarbetare goda förutsättningar för ett långt och hållbart arbetsliv så vi erbjuder friskvårdsbidrag/friskvårdstid till våra medarbetare.

Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna, läs mer på www.samarkand2015.com.

Anställningsform

Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning och tillträde sker efter överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Ludvika. Tjänsterna som erbjuds innebär att man några dagar i veckan kan finns på plats i tex Avesta, Falun, Borlänge eller Hedemora.

Kontakt

Chef UpphandlingsCenter Anders Karlin, 0240-866 09, anders.karlin@ludvika.se.
Upphandlingschef Mariana Hasselström, 0240-860 67 eller mariana.hasselstrom@ludvika.se.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0240-860 00.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-08-30. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via ”Sök jobbet” eller hittar på www.ludvika.se/ledigajobb. Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan! 


Sista ansökningsdag
2019-08-30