Upphandlingsledare inom IT

Har du gedigen erfarenhet av inköp eller upphandling inom IT området? Vi erbjuder en tjänst där din insats verkligen gör skillnad i en organisation som ligger i framkant inom miljö och hållbarhet.

Om tjänsten  

Inom upphandlingsenheten arbetar vi fokuserat för att de inköp och upphandlingar vi gör i verksamheten ska vara affärsmässiga och korrekta. Kompetensnivån är hög och med hjälp av varandra bidrar vi till att Trafikförvaltningen når sina övergripande mål. Inköp och upphandling är en ny avdelning som numera verkar direkt under förvaltningschefen, det betyder kortare beslutsvägar och ökat inflytande i viktiga frågor. Avdelningens uppdrag växer sig större och har blivit utpekat som ett särskilt fokusområde för 2018. Hos oss får du möjlighet att omsätta strategier och planer i praktiken och ta ett helhetsansvar för alla verksamhetens upphandlingar. Vi arbetar kategoristyrt och du ansvarar i första hand för upphandlingar av trafiknära system såsom biljett- och trafikinformationssystem.

En annan del består i att ansvara för upphandling av
• affärssystem
• systemleveransavtal
• support- och underhållsavtal
• outsourcing
• licensavrop och verksamhetsspecifik hårdvara
Vem är du?  
Vi söker dig som har högskoleexamen eller motsvarande, företrädesvis med inriktning mot IT, inköp, ekonomi, juridik eller teknik. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat inköp och vi ser helst att det är inom IT du har din huvudsakliga kompetens. Trafikförvaltningen arbetar inom ramen för LUF varpå det är viktigt att du har grundläggande förståelse för den typen av lagstiftning. Du har goda förhandlingskunskaper och är trygg i din affärs engelska. Vidare värdesätter vi erfarenhet av att ha jobbat med någon vedertagen projektmetodik, exempelvis PROPS eller XLPM.

Som person är du drivande och arbetar strukturerat och metodiskt. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt, ett stort engagemang och stark vilja att bidra till utveckling. Samarbetsförmåga liksom talang för att skapa goda relationer och nätverk blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Du har gott omdöme och förmåga att bedriva upphandlingsarbetet med hög grad av integritet.

Att jobba hos oss 
Hos oss får du ett stort eget ansvar och möjlighet att bidra med din kunskap för att de affärer vi gör i slutändan leder till ett ökat antal nöjda resenärer. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen och hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken (t-bana Thorildsplan eller Stadshagen). Längs Lindhagensgatan finns ett stort antal lunchrestauranger och bra promenadstråk. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. Här finns också möjlighet till flexibel arbetstid.
Att jobba hos oss innebär att du bidrar till Stockholms samhällsutveckling tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2 860 000 resenärer.
 
Information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Har du frågor eller funderingar kontakta Malin Magnusson, tfn 076-780 68 64 eller Therese Rocafort Svensson, tfn 070-5787277.

Vi intervjuar fortlöpande så skicka in din ansökan så snart du kan, dock senast den 15 november. Vi ser fram emot din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner  
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Anita Buske, Vision, tfn 08-686 38 26
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken. Du hittar oss också på Linkedin och Facebook, @trafikforvaltningenSLL
Var med och utveckla framtidens kollektivtrafik tillsammans med oss. Som en del av Stockholms läns landsting ansvarar vi för att alla som bor i eller besöker länet, ska kunna resa med en modern, tillgänglig och säker kollektivtrafik. Med oss tar du dig fram smidigt och miljövänligt på land och till sjöss.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök jobbet”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Stockholms läns landsting är en av landets största arbetsgivare med ett livsviktigt uppdrag. Vi ger två miljoner invånare en effektiv kollektivtrafik och en god hälso- och sjukvård i landets snabbast växande region. Varje dag, dygnet runt.
https://www.sll.se/

På land, på våg, på väg. Varje dag reser drygt 800 000 med kollektivtrafiken i Stockholms län. Landstinget har det övergripande ansvaret för att alla som bor i eller besöker länet ska ha tillgång till en väl utbyggd, tillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. Trafikförvaltningen ser till att det blir möjligt. Vi får vardagen att fungera för länets invånare. Trafikförvaltningen är stolta samhällsutvecklare som fokuserar på tillgänglighet, miljö och en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Våra varumärken är SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Att jobba hos oss är att göra skillnad, både nu och i framtiden. Var med du också!
Läs mer om hur det är att jobba på trafikförvaltningen här och följ oss gärna på Facebook och LinkedIn

Sista ansökningsdag
2017-11-15

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning
Heltid

Kontakt
Therese Rocafort Svensson
Rekryteringskonsult
070-578 72 77

Fackliga representanter
Vision Anita Buske 08-686 38 26

Referensnummer
148459

 

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb