Vi söker en engagerad och erfaren upphandlare

Till vår upphandlings- och uppföljningsavdelning söker vi nu en engagerad och erfaren upphandlare.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom upphandlingsområdet.

Om tjänsten
I uppdraget som upphandlare kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, från förfrågningsunderlag till beslut och avtal samt uppföljning och utvärdering.

Upphandlingarna är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
– Du ansvarar självständigt för upphandlingar av i första hand varor, konsulttjänster samt entreprenader inom bygg, anläggning, fastighetsförvaltning och verksamhetsanknutna tjänster.
– Du arbetar med allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande och uppföljning av avtal.
– En viktig uppgift är att stödja och vägleda våra beställare i upphandlings- och avtalsfrågor samt medverka i informations- och utbildningsinsatser till verksamheterna.
– I denna tjänst ingår att utgöra en rådgivande roll gentemot verksamheterna vid tolkning och tillämpning av kommunens konsult- och entreprenadavtal.

Kompetenskrav
– lämplig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. ingenjör, ekonom, jurist.
– erfarenhet av att genomföra hela upphandlingsprocessen enligt LOU/LUF som upphandlare, anbudsgivare eller köpare
– erfarenhet och god kunskap av att tillämpa entreprenadjuridik, standardavtal samt AF- och SF- del enligt Svensk Byggtjänst.
– du behärskar svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med medarbetare både internt och externt samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver i kommunens system

Som person är du affärsmässig och har en god förståelse för långsiktiga affärer. Du är självgående men kan även arbeta teambaserat, är proaktiv och drivande vilket innebär att du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och når uppsatta mål.

För att passa i rollen behöver du vara noggrann, ha en god analytisk förmåga samt ha erfarenhet och förståelse för hur kvalitetssäkringsprocesser fungerar. Arbetet ställer krav på att du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta med beställare från olika kompetensområden. Som kommunens representant gentemot leverantörer har du även en hög integritet för att avtalen följs. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
 erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation
– erfarenhet av att utbilda/informera i upphandlingsfrågor.

Om arbetsplatsen
Upphandlings- och uppföljningsavdelningen består av 23 medarbetare och ingår i Örebro kommuns Kommunstyrelseförvaltning. Vi upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun här.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.


Omfattning  Tillsvidareanställning 100 % Tillträde Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2017-11-30 Ref: Ks 1319/2017 Kontaktpersoner Christoffer Odstam Enhetschef 070 246 57 84

Eva Nordlund Upphandlings- och uppföljningschef 019-21 55 42

SACO Expedition Facklig representant 019-21 30 96

Vision, Expedition 019 - 21 11 93

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb