Skip to content
  • Om oss
  • Kontakta oss
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera
Upphandling24
  • Nyheter
    • Debatt
    • Expertsvar
    • LOU
    • Nya LOU
    • Förvaltningsrätten
    • Direktupphandling
    • Överprövning
    • Ramavtal
    • Juridisk krönika
    • Rättsfallsanalys
  • Karriär
    • Lönestatistik
    • Lediga jobb
    • Platsannonsera
    • Student
    • Utbildningar
  • Konferens
  • Utbildning
  • Nätverk
  • Kompendier
  • Om oss
    • Om oss
    • Kontakta oss
    • Nyhetsbrev
  • Annonsera
    • Annonsera
    • Platsannonsera

Anbuds­utvärdering – med utvärderings­modeller och -kriterier | 15 april

Vill du öka din kompetens och förmåga att använda icke-obligatoriska krav (BÖR-krav) i din upphandling? Då behövs en rättsligt godtagbar och affärsmässigt lämplig utvärderingsmodell med utvärderingskriterier.

Anmäl dig här
Se innehåll

Utbildningen förmedlar kunskap och erfarenheter om hur man skapar och använder utvärderingsmodeller och utvärderingskriterier i offentliga upphandlingar med fokus på att dessa ska kunna rättsligt accepteras och samtidigt ge ett affärsmässigt resultat som uppfyller din uppdragsgivares behov.

Kursen förmedlar både teori och exempel på praktiska tillämpningar med analyser och diskussioner om verkliga upphandlingscase.

Vi går igenom såväl rättsliga grunder som teoretisk underbyggnad för hur man i praktiken kan utforma utvärderingsmodeller och utvärderingskriterier som är knutna till upphandling av komplexa system, produkter och tjänster.

Vill du bli en kvalificerad upphandlare som inte tvekar att göra en god affär för din uppdragsgivare, genom att utvärdera icke-obligatoriska krav med användning av utvärderingsmodell och utvärderingskriterier, då är detta utbildningen för dig!

Innehåll

  • Rättsliga grunder – Tillåtna och otillåtna utvärderingsmodeller och utvärderingskriterier.
  • Teoretisk underbyggnad – Begränsningar och möjligheter vid utformning av utvärderingsmodeller och i val av utvärderingskriterier.
  • Poängsättning av pris eller prissättning av kvalitet – Vad är bäst i det enskilda fallet och vilka effekter får valet?
  • Exempel på tillämpade utvärderingsmodeller och utvärderingskriterier – Analys och diskussioner.

Kursledare

Vår kursledare Lennart Borghagen, civilingenjör och tidigare mångårig inköpsdirektör, arbetar sedan många år med samhällets stora och komplexa teknik- och funktionsupphandlingar inom såväl näringslivet som offentlig sektor.

Han har lång, bred och djup erfarenhet av genomförande av upphandlingar och inköp där såväl tekniska som kommersiella frågor hanteras på både strategisk och operativ nivå. Han har gedigen erfarenhet av affärsverksamhet i roller som såväl upphandlingsprojektledare som operativ upphandlare/inköpare och affärsförhandlare inom bland annat samhällets försvars-, energi-, bank-, bygg-, IT- och transportsektorer.

Lennart anlitas ofta som föreläsare och lärare vid upphandlings- och inköpsutbildningar för företag, myndigheter, universitet och professionella organisationer såväl inom som utom Sverige och uppskattas för sin förmåga att kunna förmedla komplicerade sammanhang på ett strukturerat och pedagogiskt sätt.


Målgrupp

Kursen riktar sig till dig som arbetar som upphandlare men har liten eller ingen erfarenhet av att själv upphandla med icke-obligatoriska krav. Det förutsätts att du har god kunskap om och erfarenhet av regelverket för offentlig upphandling och om den offentliga upphandlingsprocessen.


Praktisk information

Datum: 15 april
Tid: kl. 8.30-16.00
Plats: Denna kurs ges endast på distans

Ordinarie pris: 6 950 kr
Boka tidigt-rabatt: 1000 kr, gäller fram t.o.m. 14 mars
Distansrabatt: 500 kr

Våra bokningsvillkor hittar du här.


Program

Kursen är en intensiv endagskurs. Den består av föreläsningar varvade med diskussioner och interaktiva presentationer. Det finns flera möjligheter till erfarenhetsutbyte mellan deltagarna under dagen.

08.30 Inloggning
08.45 Presentation av deltagare
Ca 09.00 Föreläsningar inkl. kortare paus (bensträckare)
11.30 Lunchpaus
12.30 Föreläsningar
14.00 Fika-paus
14.30 Föreläsningar
16.00 Avslutning av dagen

Efter genomförd utbildning erhåller du Upphandling24:s diplom.

Boka din plats här

Anmälan 15 april 2021
Önskar deltaga på: *
Finns organisationen i listan nedan har vi alla uppgifter för att skicka en e-faktura. Saknas den i listan? Växla knappen nedan till Nej.
Finns organisationen i listan nedan?
Kreditkortstransaktionerna hanteras via Stripe. Dina kreditkortsuppgifter lagras inte av Inköpsrådet. Överföringen är krypterad.
Sending

Problem vid anmälan?
Testa att använda en annan webbläsare, Chrome brukar fungera bäst. Eller skicka in dina uppgifter till bokning@upphandling24.se så hjälper vi dig med anmälan.

Om Upphandling24

Upphandling24 ges ut av PMP Public Media Partner AB. Ansvarig utgivare: Helle Kierkegaard

 

Kontaktuppgifter

Postadress: Upphandling24, Mariebergsgatan 15, 112 19 Stockholm
Besöksadress: Tegnérgatan 39,  Stockholm

Länkar

Personuppgiftspolicy »
Prenumerera på nyhetsbrev »
Annonsera »