Affärsdriven senior inköpare, Värnamo kommun

Kommunledningsförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Inköpsenheten

Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.

Beskrivning

Inköpsenheten tillhör Ekonomiavdelningen & Kommunledningsförvaltningen och enheten har 7 medarbetare som arbetar med inköp och upphandlingsfrågor. Inköpsenheten fungerar som en strategisk resurs till den kommunala organisationen.

Arbetsuppgifter

Som inköpare ansvarar du för att planera och genomföra upphandlingar men också delta i det övergripande arbetet med avtalsanalys och kategoristyrning. Du deltar även i utvecklingen av inköpsarbetet och effektiva arbetsprocesser. Du ges även möjligheter att utvecklas inom yrkesrollen då vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta och utvecklande arbetsuppgifter. I din roll ingår det att driva olika upphandlingsprojekt i samverkan med kommunens övriga verksamheter utifrån strategier, policys och gällande lagstiftning. Aktuella upphandlingsområden omfattar både varor & tjänster. Du kommer ingå i ett inköpsteam som tillsammans utvecklar ett gott samarbetsklimat med hög serviceanda.

Exempel på områden som kan vara aktuella för inköp för denna upphandlartjänst ligger främst inom finans och försäkring, personal, bemanning, skolskjuts & transporter men kan ändras över tid.

Våra systemstöd är e-avrop som upphandlingssystem och avtalsdatabas men också inköpsanalyssystemet ”Spend by Exitia”. Ett annat viktigt systemstöd är Raindance faktura- & e-handelsmoduler i ekonomisystemet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har arbetat med inköpsarbete under minst 8 år och har en relevant akademisk utbildning eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot inköp eller ekonomi alternativt motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav liksom goda kunskaper i Microsoft Word och Excel. Vi värdesätter god kommunikationsförmåga, initiativförmåga och flexibilitet. Dokumenterad erfarenhet av arbete med inköpsanalys är meriterande. Kunskap och erfarenhet av projektledning, kategoristyrning eller arbete med inköpsanalyssystem är också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I din roll som inköpare arbetar du självständigt och ingår i ett team där god samarbetsförmåga samt förmåga att knyta nya kontakter är avgörande för att lyckas. Du trivs när du får arbeta med flera parallella projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad. Vidare har du mycket god analytisk förmåga, är beslutsam och förtroendeingivande. Din sociala säkerhet samt kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd för verksamhetens behov. Kortfattat så söker vi en kommunikativ och affärsdriven senior inköpare.

Det finns möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.


Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Distansarbete: Möjlighet att arbeta på distans 1 dag i veckan.

Tillträdesdag: 2023-01-02 eller enligt överenskommelse
Upplysningar
Inköpschef, Mattias Hultqvist 0370-377000
Facklig företrädare 0370-377000

Sista ansökningsdag: 2022-09-28

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *