Strategisk inköpare till Tekniska verken

Nu söker vi strategiska inköpare med affären i fokus!
Vill du jobba med inköp i ett genuint och trevligt bolag där goda värderingar och ett fint arbetsklimat som månar om miljö, samhällsfrågor och sina anställda är en självklarhet? I ett team som älskar inköpsfrågor och med visionen att vara ”En given partner för framgångsrika affärer”?

Drivs du av att göra goda hållbara affärer och att skapa en positiv förståelse för de lagar och riktlinjer som reglerar inköpsprocessen? Utmanas du även av att skapa nya avtalsrelationer samt följa upp och utveckla befintliga avtal, då är det nog dig vi söker!

Vårt erbjudande:
Vi behöver bli fler, så nu söker Inköpsavdelningen, med 12 medarbetare, ytterligare två kollegor som kan komplettera vårt team. Det vi tänker oss är två drivande och affärsmässiga strategiska inköpare som kommer arbeta nära våra verksamheter. Tillsammans med dina kollegor driver du inköpsarbetet med stort affär- och hållbarhetsfokus. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Några arbetsuppgifter som du kommer att ansvara för:

  • Strategiskt inköpsarbete för ditt ansvarsområde enligt satta mål
  • Utbildning och vägledning kring inköp för verksamheterna
  • Förhandling och avtalsskrivning
  • Superanvändare av inköpssystem
  • Konkurrensutsättning av ramavtal, DIS
  • Effektivisering kring volymer/köpmönster
  • Avtalsförvaltning och uppföljning
  • Hantera leveransproblem

Grundläggande krav för tjänsten:

  • Relevant högskoleutbildning eller yrkeshögskola inom exempelvis ekonomi, inköp alternativt annan inriktning och/eller erfarenhet som vi bedömer relevant för arbetsuppgifterna.
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
  • Affärsdriv
  • Körkort då tjänsten kommer kräva besök på både våra produktionsanläggningar samt hos våra leverantörer.

Det är meriterande om du har:

  • LOU/LUF kunskap
  • Entreprenadjuridik
  • Branschvana från något av Tekniska verkens verksamhetsområden

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll och god vana av affärsrelationer. Du drivs av möjligheten att engagera, skapa framdrift samt att inköpsarbetet utvecklas och genomförs affärsmässigt inom ditt ansvarsområde.

För att lyckas bra och trivas i rollen är det därför viktigt att du

  • är initiativtagande
  • är strukturerad
  • är kreativ
  • är lyhörd
  • är lösningsfokuserad
  • är engagerad och självgående
  • kan ta en informell ledarroll när situationen så kräver
  • kan ta ett helikopterperspektiv och se helheten och därefter prioritera rätt saker
  • är nyfiken och utåtriktad
  • har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga
  • har god datorvana

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och engagemang för området.

Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med en löpande urvalsprocess så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt, dock senast 23 oktober.


Ort: Linköping

Ansök senast: 23 oktober

Kontakter: 
Info om tjänst: Eva Braun, 013-20 81 98.

Facklig information: Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06.

Ansvarig för rekryteringsprocessen: Tove Bohlin, 013-30 86 33.

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb