Upphandlare till socialförvaltningen

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Är du en nyfiken och utvecklingsinriktad upphandlare? Vill du vara med och skapa förutsättningar för en likvärdig och rättssäker socialtjänst i hela Stockholms stad? Hos oss får du vara med och påverka socialförvaltningens upphandlingsprocesser och på det sättet påverka den sociala välfärd som individer i Stockholms stad erhåller. Här får du också möjlighet att vara med och forma enhetens rutiner och arbetssätt.

Nu utökar vi vår enhet med upphandlare och söker två utvecklingsinriktade upphandlare, varav en senior.

Ditt uppdrag som upphandlare
Som upphandlare arbetar du med förvaltningens övergripande upphandlingsarbete, är rådgivande vid upphandlingar samt deltar i utvecklingen av rutiner och arbetssätt inom enheten. Du kommer självständigt att genomföra upphandlingar, främst kopplade till socialtjänst, ansvara för hela upphandlingsprocessen och säkra att upphandlingarna sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens riktlinjer. Du deltar i nätverk internt inom staden och dialogmöten med externa leverantörer förekommer. Du kan även komma att arbeta med stöd till frivilligsektorn. I arbetet ingår också avtalsuppföljning.

Din bakgrund och erfarenhet 
För tjänsten krävs att du har

  • högskoleutbildning, eller YH-utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
  • aktuell och dokumenterad erfarenhet av att arbeta som upphandlare
  • goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av

  • och kunskap om att ha arbetat i en politiskt styrd organisation
  • avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning
  • att leda både stora och små upphandlingsprojekt
  • upphandlingar inom sociala välfärdssektorn
  • upphandling inom LOU och LOV.

Som person är du självgående och kan driva dina processer framåt vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Samtidigt är du bra på att samarbeta tillsammans med andra. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta och har en positiv inställning till nya idéer och förslag. Du är intresserad av förbättringsarbete och hjälper gärna till med att utveckla och effektivisera arbetet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.

Din arbetsplats
Socialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialtjänst- och funktionshinderområdet. Vi skapar förutsättningar för en likvärdig och rättssäker socialtjänst i hela Stockholms stad. Vi ska medverka till att invånarna får likvärdiga och lika tillgängliga insatser oavsett var de bor i staden och oavsett utförare av insatser. Hos oss finns fyra avdelningar och cirka 900 medarbetare.

Administrativa avdelningen svarar för förvaltningsövergripande planerings- och utredningsarbete, föreningsstöd, råd och stöd i upphandlingsfrågor, personalfrågor, ekonomifrågor och IT-frågor.

Den här rollen kommer att tillhöra enheten Upphandling, juridik och föreningsstöd som ligger under administrativa avdelningen. Vi ansvarar för rådgivning och genomförande av upphandlingar på uppdrag av egna driftverksamheter, stadsdelsnämnderna, facknämnderna samt kommunfullmäktige. Vi arbetar även med juridisk rådgivning, avtalsvård, föreningsbidrag och idéburet offentligt partnerskap (IOP). Enheten består av 11 medarbetare inklusive enhetschef och vi sitter i trevliga lokaler i Farsta centrum.

Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att erbjuda flexibel arbetstid, möjlighet att själv planera din tid med frihet under ansvar.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill vara delaktig i utvecklingen av Socialförvaltningens upphandlingsverksamhet? Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Antal lediga befattningar: 2
Ort: Farsta, Stockholms län
Referensnummer: 2022/1956
Sista ansökningsdag: 2022-04-21

Kontakt
Maria Karlsson, tf enhetschef, 08-50825403
Linda Gustavsson, rekryteringskonsult, 08-50811740
Facklig företrädare
Therese Dersten, SSR, 08-50825308
Per Broman, Vision , 08-50825580
Kristofer Pasquer, SACO , 08-50825082


Antal lediga befattningar: 2
Ort: Farsta, Stockholms län
Referensnummer: 2022/1956
Sista ansökningsdag: 2022-04-21

Kontakt
Maria Karlsson, tf enhetschef, 08-50825403
Linda Gustavsson, rekryteringskonsult, 08-50811740

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *