Vikarierande inköpssamordnare

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi på Roslagsvatten har ett viktigt uppdrag – att möjliggöra hållbara samhällen. Det handlar om att se till att det kretslopp som tjänat oss i miljoner år kan fortsätta göra sitt jobb, så att våra barnbarn kan ta del av en av världens vackraste miljöer. Idag distribuerar vi dricksvatten, renar avloppsvatten och ansvarar för insamling av hushållsavfall samt driver återvinningscentraler i några av de mest expansiva kommunerna i Stockholm- och Uppsalaområdet.

Vi är inne i ett mycket intressant uppbyggnadsskede och har stora ambitioner inom inköps- och upphandlingsutveckling. Vi jobbar resultatinriktat, proaktivt och med ett hållbarhetstänk i allt vi gör.

Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.

En kollega går på föräldraledighet så nu söker vi en vikarie som inköpssamordnare. Vikariatet sträcker sig minst ett år framåt och förmodligen upp till 18 månader.

På vår avdelning arbetar idag utöver inköpssamordnare även 2 entreprenadupphandlare, 3 upphandlare, 1 inköpare och inköpschef.

Arbetsuppgifter
Som inköpssamordnare blir ditt första uppdrag att ansvara för implementeringen av det nyligen upphandlade inköpssystemet vilket utgör en viktig förutsättning för inköpsenhetens förmåga att nå sina uppsatta mål.

Det innebär att:
• Planera och arbeta med utbildning och stöd till våra användare
• Arbeta med anslutning och publicering av avtal och leverantörer för elektroniska fakturor samt elektroniska beställningar
• Hantera produktkataloger
• Skapa inköpsformulär
• Säkerställa att olika typer av beställningar kan göras i e-handelssystemet
• Ta ut spendanalys ur systemet

I rollen som inköpssamordnare kommer du att arbeta nära ekonomienheten för att säkerställa effektivisering i fakturaflöden och samarbeta med upphandlarna gällande e-faktura och e-handel.

Personprofil
Vi söker dig med erfarenhet från arbete med fokus på affärssystem där du fått implementera, strukturera och effektivisera. Du trivs i en roll där du får ta eget ansvar och med hjälp av system skapa struktur som utvecklar vårt arbetssätt.

Du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom juridik, ekonomi, entreprenad eller upphandling
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Vana av att driva på processer självständigt

Det är meriterande om du:
• Har kännedom om LOU/LUF och praktisk tillämpning av LOU/LUF
• Har erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete i offentlig verksamhet.
• Har kunskap om e-fakturastandards (svefaktura, peppol, sfti), offentligt inköpsarbete, inköpsstatistik samt hur man genomför spendanalyser

För att lyckas i rollen tror vi att förmågan att vara kreativ och flexibel är något som kommer naturligt för dig. Som person är du ansvarstagande och trivs i en roll som har fokus på utveckling. Att ibland behöva vara pådrivande för att leveranser med rätt kvalitet blir klara i tid ingår i jobbet och är inget som är obekvämt för dig.

Som inköpssamordnare kommer du ha många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Det innebär att samarbetsförmåga och kommunikation spelar en avgörande roll och vi kommer därför att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för rollen.

Välkommen med din ansökan!


Omfattning: Heltid.

Arbetstid: Kontorstider, flextid

Arbetsplats: Åkersberga, Stockholm

Rekryteringskonsult: Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *