Vikarierande upphandlare

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Roslagsvatten är inne i en spännande och expansiv fas där vi nu utökar vår styrka med fler kompetenta medarbetare i syfte att uppnå våra högt uppsatta mål om en hållbar framtid.

Roslagsvatten upphandlar varor, tjänster och entreprenader för över 400 miljoner kronor varje år. Inköpsavdelningen består idag av inköpschef och tre upphandlare, 2 entreprenadupphandlare, 1 inköpare och 1 inköpssamordnare men då en föräldraledighet är på gång vill vi stärka vårt inköpsteam med en vikarierande upphandlare till och med 2024-03-30.

Tillsammans med kollegorna kommer du att ansvara för att upphandlingar som görs sker i enlighet med lagar, regler och vår upphandlingspolicy samt att de genomförs på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Som upphandlare kommer du att:
• Genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar.
• Ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom främst varu- och tjänstekategorier, men du kommer även att få stötta vid upphandling av entreprenader.
• Ta fram behovs- och marknadsanalyser tillsammans med verksamheten och arbeta fram upphandlingsstrategier.
• Leda, planera och driva upphandlingsarbetet i både investeringsprojekt och löpande upphandlingar.
• Arbeta med avtalsuppföljning.
• Arbeta med upphandlingsmallar och processer.

Vi erbjuder dig en varierad roll där du får chans att lära dig upphandling inom både varu- och tjänstekategorier men också entreprenadupphandling. Hos oss får du växa och om det inte skulle finnas en fast tjänst för dig när vikariatet är slut är det en perfekt språngbräda för en karriär inom upphandling/inköp.

Personprofil
För att passa i rollen tror vi att du har erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete i offentlig verksamhet. Du kan vara nyexaminerad från en KY utbildning där du gjort praktik inom offentlig sektor, exempelvis hos kommun eller region. Du har skaffat dig god kännedom om LOU/LUF och praktisk tillämpning av LOU/LUF.

Du har relevant eftergymnasial utbildning och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen samt och god kunskap och erfarenhet av; AMA AF 12, AB 04, ABT 06 och ABK 09.

Vi söker vi dig som är trygg i din roll som upphandlare, är kommunikativ och affärsdriven. Du är en person med god pedagogisk förmåga och hög servicekänsla. Du kommer att möta och samarbeta med kollegor på olika nivåer och i olika funktioner, därför är din flexibilitet och din förmåga att kommunicera viktig. Vi uppskattar att du som upphandlare är noggrann och strukturerad. Du trivs i en roll där du får vara självständig, samtidigt förstår du vikten av samarbete och att du är en del i en större helhet.

 

Välkommen med din ansökan!


Omfattning: Heltid.

Arbetstid: Kontorstider, flextid

Arbetsplats: Åkersberga, Stockholm

Rekryteringskonsult: Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *