För att lyckas i rollen ska du ha:
Krav
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, upphandling, juridik, inköp eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten.
- God kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU) samt specifikt om DIS.
- Minst 5 års praktisk erfarenhet där du ska ha utfört upphandlingar, direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar och ha god kännedom om processen kring dessa.
- God kunskaper om Office-paketet samt god datavana.
- Erfarenhet av att arbeta i Upphandlingsverktyg.
- Du kan uttrycka dig mycket väl på svenska, både i tal och skrift.
Meriterande
- Arbetat i en större organisation med flera beställare.
- Dokumenterad erfarenhet/ kunskap om konsultbranschen särskilt inom IT.
- Erfarenhet av arbete med DIS
- Dokumenterad ledarskapserfarenhet
- Dokumenterad projektledningskompetens, teoretisk och praktisk
- Mångårig erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor eller annan komplex organisation samt djup förståelse för de specifika krav och processer som gäller inom offentlig förvaltning.
Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och för innehållet i tjänsten.
Vårt erbjudande
Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.
Ansökan
Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. För en komplett ansökan ska du bifoga ditt CV och personliga brev. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Cecilia Drott, Enhetschef Övergripande material och tjänster, Upphandling. Epost: cecilia.drott@regionstockholm.se.
Välkommen med din ansökan!
Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! Läs mer här
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.