Familjebostäder söker Strategisk inköpare

Familjebostäder Stockholm

Familjebostäder, en del av Stockholms stad, är ett bolag i stark tillväxt. De kommande åren utökas dagens ca 20 000 hyresrätter med flera tusen nya bostäder. Vi äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Med engagemang, kundfokus, affärsmässighet och nytänkande i fokus jobbar vi för dagens och morgondagens kunder. Vill du också ha ett viktigt jobb på ett företag som hela tiden utvecklas? Välkommen att bli en av oss!

Vill du vara med och driva Familjebostäder inköpsarbete framåt?

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en framåt och ambitiös strategisk inköpare som vill vara med och driva inköpsarbetet framåt. Som strategisk inköpare på Familjebostäder arbetar du brett med hela inköpsprocessen från ax till limpa. Du arbetar kategoribaserat och ansvarar för att utforma inköpsstrategier, genomföra upphandlingar och analysera inköpsmönster och siffror.

Du kommer självständigt ansvara för tilldelade avtal och se till att följa upp och förvalta dessa. I rollen ingår det också att fortlöpande hålla sig uppdaterad om konjunkturläget och leverantörsmarknaden inom respektive kategori samt att driva/delta i projekt inom inköpsområdet. Arbetet omfattar även administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis diarieföring.

Tjänsten som strategisk inköpare är bred och omväxlande och du blir del av ett sammansvetsat team med höga ambitioner. Du tillhör ekonomiavdelningen och ingår i enheten Inköp- och Upphandling som idag består av sju personer. Du rapporterar till enhetschefen tillika Inköps- och upphandlingschef, och din placering är på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad med möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis inom bygg, teknik, juridik, ekonomie eller inom inköp och upphandling. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med inköp och/eller upphandling i offentlig verksamhet samt har goda kunskaper kring LOU. Vi ser även att du har goda kunskaper inom upphandlingslagstiftningen, projektledning samt är van att tillämpa ABT, ABK, samt ABFF föreskrifter. Vidare ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i Officepaketet.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och prestigelös. Du är strukturerad och ordningsam och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är analytisk och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning. Du stimuleras av att verka i en värderingstyrd miljö där engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande ligger i fokus.

Du erbjuds
Du får ett stort eget ansvar och blir en viktig person på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.

Varmt välkommen med din ansökan!


Referensnummer: 2022/3503

Kontakt:
Lina Andersson, 087372044
Stefan Paukovic, 070-7372158

Sista ansökningsdag: 2022-06-05

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb