HBV är inköpsfunktion åt Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. Vi genomför samordnade upphandlingar för produkter och tjänster kopplade till byggnation, renovering och förvaltning av fastigheter. Med ca 200 ramavtal hjälper vi dagligen våra medlemsbolag att förvalta och utveckla boendet för sina hyresgäster.
Tjänsten
Ett samordnat och professionellt inköpsarbete ger stora effekter både genom ekonomiska fördelar och i tryggheten av att enkelt kunna göra avrop mot upphandlade avtal. Allt fler av HBVs medlemsbolag ser värdet av att satsa på ett bra inköpsarbete men också att prioritera sina upphandlings-/inköpsresurser där de gör störst effekt. Som medlemmarnas specialistfunktion följer vi vad som händer på marknaden och ser oss som ett naturligt kunskapsnav och det självklara förstahandsvalet för inköp och upphandling inom fastighetsrelaterade varor och tjänster.
Vi söker dig med juridisk expertkompetens inom upphandling- och avtalsjuridik och du blir ett aktivt stöd i upphandlingsfrågor både internt till våra inköpare och för våra medlemmar.
Arbetsuppgifter, exempel
Upphandlingsjuridiskt arbete
- Bevakning av nyheter inom upphandlingsområdet
- Kvalitetssäkra interna rutiner, mallar och checklistor
- Bidra aktivt till att utveckla medarbetarna kunskap och förståelse för upphandlingsjuridik, liksom entreprenadjuridik och avtalsrätt
- Rådgivning och stöd till kollegor och medlemmar i samband med upphandling
- Bistå i övriga juridiska frågor, både internt och i förekommande fall för medlem
Upphandling
- Genomföra egna upphandlingar
Önskvärda kvalifikationer:
- Affärsjuridisk master-/magisterexamen eller annan motsvarande juridisk examen
- Några års praktisk erfarenhet av upphandlingsarbete
- Erfarenhet av avtalsrätt, entreprenadrätt och överprövningsprocesser är meriterande
- Kommunikativ förmåga i både tal och skrift
Önskvärda personliga kvaliteter:
- Vara engagerad, analytisk och drivande
- Vara lyhörd och ha bra samarbetsförmåga
- Vana att arbeta med många olika saker samtidigt och ändå se helheten
Vi erbjuder
HBV arbetar för att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs och mår bra. Vi erbjuder bland annat rikskort, friskvårds-bidrag, extra semesterlöneersättning, företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Anställningen omfattas självklart av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Arbetsplatsen är placerad i fräscha lokaler på huvudkontoret vid Globen. Här arbetar drygt 40 kollegor, varav cirka 18 tillhör inköpsavdelningen. En del resor ingår i tjänsten, i huvudsak till våra medlemsbolag ute i landet.
Ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Affärsjurist Jonna Andersson 08-556 765 08 alternativt Inköpschef Ola Kroon 08-556 765 27.
Facklig representant: Elin Larsson, 08-556 765 47.
Din ansökan skickar du till jobb@hbv.se senast den 30 september.