IT-inköpare till Statens fastighetsverk

Det är på regeringens uppdrag som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar vårt gemensamma natur- och kulturarv. Vi förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. Som medarbetare är vi stolta över att vara anställda på en myndighet, arbeta utifrån den statliga värdegrunden och få bidra till en positiv samhällsutveckling.

Är du en kommunikativ och serviceinriktad IT- och tjänsteinköpare som brinner för att skapa goda affärer. Nu har vi en roll som nyckelspelare i utvecklingen av våra IT-affärer. SFV utvecklar kategoristyrning för att utveckla våra offentliga affärer och IT utvecklar portföljstyrning för att driva utvecklingen. Nu behöver vi ersätta vår IT-inköpare som går vidare mot nya utmaningar.

Du blir en del av inköpsenheten som är ett härligt och positivt team på drygt 20 personer som växer och utvecklas med höga ambitioner. Du kommer att få delta i en spännande resa gällande utvecklingen av inköpsverksamheten och de goda affärerna på myndigheten med fokus på IT-området. Vi sitter centralt i Stockholm vid slussen.

Din roll
I rollen som IT- inköpare arbetar du som kategoriansvarig med IT- och tjänsteupphandlingar. Du tar fram kategoristrategier för IT-området. Du leder upphandlingar inom IT-området samt genomför tjänsteupphandlingar. Du jobbar projektorienterat och proaktivt tillsammans med ansvariga chefer, projektledare och andra medarbetare inom SFV. 

Utvecklingsresan är påbörjad och IT-enheten ser behov av ett gott samarbete med oss som arbetar med Inköp. Du blir en del i en spännande resa gällande utvecklingen inom inköpsområdet på myndigheten. 

Din profil
Du har

  • relevant akademisk utbildning alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • minst 3 års erfarenhet av arbete med inköp av IT- och tjänsteupphandlingar 
  • mycket goda kunskaper i svenska i både i tal och skrift
  • mycket goda kunskaper i engelska i både i tal och skrift.

Det är meriterande om du även har

  • arbetat kategoristyrt
  • genomfört IT-upphandlingar (stöttat verksamheter med kravställning, marknadsanalyser, leverantörsuppföljning och stöttat under avtalstiden)
  • god förståelse för IT och digitalisering
  • erfarenhet av att genomföra upphandlingar i enlighet med LOU
  • arbetat i en politiskt styrd eller större organisation.

För att lyckas i rollen är du en person som trivs med att arbeta målmedvetet och strukturerat. Du är trygg i dig själv, står upp för dina åsikter samt har god samarbetsförmåga och fokus på det gemensamma målet. 

Mer information 
SFV tillämpar 6 månaders provanställning.

För frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sebastian Nordgren tfn 010-478 72 22.

Fackliga representanter för Saco, Seko och OFR/S nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se

Innan ett beslut om anställning fattas kan en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) komma att genomföras. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och i vissa fall krävs svenskt medborgarskap.

Statens fastighetsverk verkar inom branscher som är exponerade mot olika risker för oegentligheter, i förbyggande syfte förekommer därför tjänster där lämplighetsprövning genomförs.

Sista ansökningsdag är 2024-08-25 och vi ser fram emot din ansökan och CV.

Välkommen till oss! 


Sista ansökningsdag: 2024-08-25

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb