Norrköpings kommun söker upphandlare till upp­handli­ngs- och inköps­enheten

Drivs du av att leverera god service till dina samarbetspartner? Vill du bidra till att skapa goda affärer som skapar värde för Norrköpingsborna? Bli vår nya kollega!

Vilka är vi?
Upphandlings- och inköpsenheten ingår i ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommundirektörens kontor. I ekonomi- och styrningsavdelningen ingår även enheten för finans- och internbank, ekonomi och styr samt statistikfunktionen. 

Enheten är belägen i trevliga lokaler på Slottsgatan 118 med närhet till Norrköpings resecentrum. Vi är tio engagerade och nyfikna medarbetare som tillsammans ansvarar för kommunens upphandlingar av varor och tjänster. Genom god planering och tydliga arbetssätt säkerställer vi att kontorens verksamheter följer lagen om offentlig upphandling (LOU) och de grundläggande principerna vid upphandling och inköp. 

Norrköping kommuns årliga totala inköpsvolym är cirka fyra miljarder kronor och upphandling och inköp är en viktig del för kommunen både vad gäller ekonomi och måluppfyllelse.

Vi utökar nu vår enhet och söker en upphandlare som vill bidra till att skapa goda affärer, leverera hög service och utveckla vårt strategiska inköpsarbete för att skapa värde för Norrköpingsborna.

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare hos oss får du en spännande roll med många kontaktytor såväl internt inom kommunen men även externt. 

Du driver flera parallella upphandlingar samtidigt i ett samarbete med kompetenta och engagerade kollegor inom enheten och experter från kärnverksamheten. Du genomför upphandlingar, förnyad konkurrensutsättning och direktupphandlingar i nära samverkan med berörd beställare i verksamheten. 

Du arbetar med hela upphandlingsprocessen vilket innefattar bland annat behovsanalys, riskanalys, formulering av kravställning, annonsering, granskning av inkomna underlag och uppföljning av avtal.

Du utgår från verksamhetens och kommuninvånarnas behov samtidigt som du säkerställer att vi följer lagar och jobbar i enlighet med
politiskt uppsatta mål.

Du utgör även ett stöd till verksamheten där du erbjuder rådgivning i upphandlingsfrågor och svarar på avtalsrelaterade frågor.

Vi utökar nu vår enhet och söker en upphandlare som vill vara med och utveckla vårt strategiska inköpsarbete och bidra till kommunens framtida hållbarhet och effektivitet.

Vem är du?
Vi söker dig som har en examen från högskola eller yrkeshögskola med inriktning juridik, ekonomi, inköp eller upphandling alternativt erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms motsvarande.

Du har erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete från offentlig verksamhet. 

Som person är du trygg och pålitlig med ett driv och intresse för att leverera god service till dina samarbetspartners. Du är lyhörd och kommunikativ i samarbetet med andra och löser eventuella meningsskiljaktigheter på ett konstruktivt sätt. 

Du trivs även med att arbeta självgående där du organiserar, planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du skicklig på att byta perspektiv och bilda dig en helhetssyn där du tar hänsyn till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. 

Du har goda kunskaper inom LOU och är van användare av Officepaketet, särskilt Excel. 

Tjänsten kräver att du har en god språklig och numerisk analytisk förmåga och att du kan kommunicera väl på svenska i såväl tal som skrift.  

Välkommen med din ansökan!

Länk till den här sidan


Sista ansökningsdatum: 23 mars

Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta enhetschef Björn Andrén, bjorn.andren@norrkoping.se och för frågar om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Robert Brandt, robert.brandt@norrkoping.se

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb