Vad vi gör och vill
I Tyresö kommun utgår vi från Tyresöbornas behov och vi vet att det är motiverade medarbetare som är vägen till framgång. Här jobbar alla mot samma gemensamma övergripande mål.
Vi på upphandlingsenheten är ett sammansvetsat team som lägger stort värde på utveckling, hög kvalitet och affärsmässighet. På enheten finns nio upphandlare, en avtalscontroller och chef. Våra uppdragsgivare finns inom hela kommunen och vi samarbetar även med andra kommuner i Södertörn liksom med vårt dotterbolag Tyresöbostäder i samordnad upphandling.
Om tjänsten
Vi söker en upphandlare med kategoriansvar för äldre- och omsorgsförvaltningen. Du ska bidra med din kompetens och erfarenhet i strategiska och taktiska inköps- och upphandlingsfrågor och samtidigt genomföra både ramavtalsupphandling, upphandling av driftsavtal liksom av olika varor och tjänster.
Under upphandlingsfasen tar du projektledarrollen och driver arbetet fram till avtal tillsammans med din beställare och andra intressenter. Du deltar som stöd till beställare i avtalsförvaltningen och samarbetar nära med e-handelsfunktionen för att underlätta effektiva avrop på våra ramavtal.
Upphandlingsenheten ansvarar för utveckling och implementering av styr- och stöddokument kopplat till inköp, upphandling och avtalsförvaltning. I detta arbete förväntas du bidra.
Vi söker också en vikarie under perioden 2024-02-01 till och med 2024-09-30. Du kommer att genomföra upphandlingar av ramavtal som upphandla varor och tjänster för flera förvaltningar och stödfunktioner samt utföra administrativa uppgifter kopplat till avtalsförvaltning och uppföljning.
Vem är du?
Du har högskoleexamen inom vård, juridik, ekonomi eller en relevant eftergymnasial YH-utbildning inom inköp/upphandling. Du har dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar inom offentlig sektor enligt LOU under minst två år. Kravet för vikariatet är minst ett års erfarenhet.
Följande kvalifikationer ser vi som extra meriterande för tjänst med kategoriansvar:
- kunskap om SoL och LSS
- specifikt genomfört upphandlingar inom området vård och omsorg
- dokumenterad erfarenhet av att upphandla enligt LOV
- har dokumenterad erfarenhet som projektledare
Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift, då arbetet innebär många interna och externa kontakter samt framtagande och omfattande dokument.
För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Du är kvalitetsmedveten och strukturerad samt har en problemlösande analysförmåga. Du håller dig uppdaterad om arbetsområdet och bidrar till att enhetens samlade kompetens och förmåga ständigt utvecklas.
Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 3 november 2023. Intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdag. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:
Upphandlingschef Åsa Sundqvist Olsson, telefon 08-578 291 55, e-post asa.olsson@tyreso.se
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html.