SRV återvinning AB är ett tjänsteföretag som erbjuder kundanpassad, konkurrenskraftig och miljöriktig avfallshantering. SRV återvinning ägs av kommunerna Botkyrka, Haninge, Huddinge, Nynäshamn och Salem. Företaget har 250 anställda och omsätter 440 Mkr. Verksamheten omfattar insamling och förädling av återvinningsmaterial, bränsle och avfall samt deponering. SRV samlar in och hanterar avfall från 140 000 hushåll i ägarkommunerna.
Dessutom har vi 5300 företags- och verksamhetskunder, allt från små och stora företag till bostadsrättföreningar, daghem och organisationer. SRV återvinning tar årligen emot ca 350 000 ton avfall på återvinningsanläggningen vid Gladö Kvarn i Huddinge. SRV driver också åtta återvinningscentraler inom de fem ägarkommunerna. Besök gärna www.srvatervinning.se
Upphandlare till hållbart företag i spännande utveckling
Att arbeta på SRV är inte bara utmanande och roligt – vi bidrar dessutom till en bättre miljö och en bättre framtid. Vi söker nu en upphandlare till vår inköpsavdelning placerad på HK i Huddinge. Inköp och Upphandlingsavdelningen genomgår en resa att jobba med strategiskt inköp och har under det senaste året genomgått en förändring att stötta verksamheten i hela inköpsprocessen.
Hos oss får du ett arbetsklimat där du ges stor frihet att utvecklas under eget ansvar och där vi vet att människor måste få växa i sin roll för att trivas
Arbetsuppgifter
Som upphandlare på SRV återvinning kommer du att:
Självständigt genomföra upphandlingar i nära samarbete med kravställare ute i verksamheten. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkommande anbud samt avtalsskrivning och delar av avtalsuppföljning. Genomföra direktupphandlingar och operativt inköpsarbete. Informera och ge råd till verksamheten i upphandlings-/inköpsfrågor. Du välkomnas också att delta i enhetens utvecklingsarbete tillsammans med övriga medarbetare på enheten. Du förväntas delta aktivt i utvecklingen av gemensamma arbetsmetoder.
Som upphandlare hos oss får du en spännande roll där du har möjlighet att vara med och forma struktur och arbessätt.
Kvalifikationer
Din bakgrund består av akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som exempelvis juridik, teknik, ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt god kunskap om lagen om offentlig upphandling. Du har goda kunskaper i Microsoft Office och Tendsign och erfarenhet av att göra inköp (direktupphandlingar och köp från befintliga avtal) för offentlig sektor. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en positiv, driven och engagerad medarbetare som har förmågan att självständigt driva dina projekt framåt. Du är prestigelös och sätter laget före jaget och har lätt för att både skapa och upprätthålla dina relationer. Du är llösningsorienterad och ser möjligheter snarare än problem. Du har ett affärsmässigt och professionellt förhållningssätt i ditt bemötande mot såväl externa som interna kontakter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan
Klicka på “Sök Jobbet” och registrera dina ansökningshandlingar. Sista ansökningsdag är den 27 april 2018
Kontaktperson
Sara Zielinska, 08-52 22 38 46
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mejl.