Om arbetsplatsen
Med din spetskompetens inom systemadministration utvecklar du vår e-handel för att bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Rollen ger dig en spännande bredd av systemrelaterade uppgifter, problemlösning och samverkan.
På Upphandling- och Inköpscenter är vi 28 medarbetare som arbetar med upphandling, inköp, hållbarhet och systemutveckling. Just nu genomför vi ett stort förändringsarbete och övergår succesivt till kategoristyrt arbetssätt. Ett arbetssätt som innebär att vi planerar och lägger strategier för arbetet inom varje kategori och arbetar tvärfunktionellt tillsammans med verksamheterna i organisationen.
Upphandlings- och Inköpscenter är en enhet inom Digitaliserings- och verksamhetsutveckling som ingår i Stadsledningskontoret. Läs gärna mer: www.vasteras.se/stadsledningskontoret
Arbetsuppgifter
I arbetet att skapa en inköpsprocess som präglas av effektivitet, rättssäkerhet och affärsmässighet är e-handeln en viktig del. Du arbetar med systemadministration och viss systemförvaltning och har stort fokus på att driva utveckling. Genom att använda din kompetens inom systemutveckling identifierar du vad som behöver förändras och driver handlingskraftigt fram lösningar. För att göra detta har du en nära dialog med systemleverantören. Du är delaktig upphandlingsprojekten i ett tidigt skede för att säkerställa att rätt krav ställs utifrån fakturahantering och e-handel.
Rollen innebär kontakt med avtalsleverantörer vid anslutning och vid systemrelaterade frågor. Du drar nytta av din kommunikativa förmåga och tar gärna direktkontakt för att lösa problem på ett effektivt sätt. Du hanterar dagligen olika supportfrågor. För att stötta våra beställare och höja deras kunskapsnivå skapar du och håller i olika utbildningar. Du övervakar inköp- och fakturaflödet och hanterar avvikelser och förändringar i systemet.
Kvalifikationer
Som person är du initiativtagande och drivande i att genomföra förbättringsarbete. Du uppskattar att interagera med andra och att utbilda. Du är van att arbeta med systemadministration och har med fördel tidigare arbetat med e-handel och e-handelssystem, som exempelvis Visma Proceedo som vi använder. För att kunna ta fram relevant statistik och göra analyser har du bra kunskaper i Excel. Du har gymnasial utbildning och gärna högskoleutbildning inom passande område.
Hoppas vi väckt ditt intresse för tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Övrigt
Välkommen till Västerås stad – Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär