Vill du arbeta på ett bolag med högt till tak där vi alltid har den goda och hållbara affären i fokus? Då ska du läsa vidare. Just nu söker vi nämligen en senior IT-inköpare som ska komplettera vårt IT- team samt en senior upphandlare med bred erfarenhet som inledningsvis ska jobba med upphandlingar från våra tre upphandlingsteam.
Så här säger Peter Lindström, chef för IT-upphandlingar, om rollerna:
Du kommer att arbeta med spännande och utvecklande uppdrag med många nya infallsvinklar. Du kommer även vara med på vår resa mot att bli ett av de modernaste och mest digitaliserade upphandlingsbolagen. Du har goda förutsättningar att lära dig mera och att vara med och påverka och ständigt förbättra våra processer enligt Lean. Vi tillämpar årsarbetstid så det finns möjlighet till flexibilitet gällande arbetstider och distansarbete.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som senior inköpare/upphandlare leder och genomför du självständigt upphandlingar oftast i projektform. Du har en central roll i hela processen, från analys och strategi till upphandling. Du kommer att få kategori- och kundansvar med marknadsbevakning, uppföljning av leverantörer och kundkontakt i ditt dagliga arbete. Våra kunder är både kommunala förvaltningar och kommunala bolag.
IT-tjänsten innebär att du tillsammans med våra kunder kommer att genomföra upphandlingar inom IT med underkategorierna IT-hårdvara, IT-mjukvara, IS/IT tjänster, digitala tjänster och bemanning/övriga konsulter.
Den andra tjänsten innebär att du tillsammans med våra kunder kommer att genomföra upphandlingar inom våra tre upphandlingsområden varor och tjänster, IT och entreprenad, men vara placerad på vara/tjänstgruppen.
Som inköpare på Telge inköp kommer du även att stödja, vara rådgivare och hålla i utbildningar för våra kunder. Vi arbetar med kategoristyrning som leveransmodell. Inom bolaget förväntas vi också hjälpa varandra med upphandlingar inom andra områdena än de man själv ansvarar för.
Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Vi är Telge Inköp
På Telge Inköp jobbar idag cirka 30 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom skilda branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen till oss.
Vår önskelista
Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning eller genomförd inköpsutbildning på yrkeshögskola, certifierad inköpare (eller relevanta kunskaper inhämtade på annat sätt) samt flerårig arbetslivserfarenhet av upphandling och inköp. Vi söker dig som är en lagspelare som ser möjligheter till utveckling och triggas av nya utmaningar. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad och tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid att du är affärsmässig och har god analytisk och strukturerad förmåga. Som person är du kommunikativ, tydlig och har ett prestigelöst förhållningssätt. Vidare har du förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig då dessa genomsyrar hela vår verksamhet.
Plus i kanten
För IT-tjänsten ser vi gärna att du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller flera av följande: IT inom offentlig verksamhet eller näringslivet; inköp/upphandling från näringsliv eller offentlig verksamhet inom IT området; försäljning av IT; offentlig upphandling (LOU); IT projektledning, samt intresse för och erfarenhet av digitalisering.
För den andra tjänsten ser vi gärna att du har bred erfarenhet av upphandling inom flera kategorier. Du har genomfört och projektlett större upphandlingar inom verksamhetsrelaterade vara/tjänsteområden som ex konsulter, produktavtal och eller inom entreprenad.
Ökad trygghet med bakgrundskontroller och drogtester
En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Därför genomför vi återkommande, slumpmässiga drogtester och bakgrundskontroller bland alla våra medarbetare.
Hör av dig idag!
Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi kommer att kalla till intervjuer allt eftersom ansökningarna kommer in så vi vill gärna har din ansökan så snart som möjligt, dock senast 22 maj 2023.
Ta kontakt
Undrar du något om tjänsterna, kontakta Peter Lindström för IT-tjänsten, 08-550 227 42 eller Ann-Christin Lindberg 08-550 22 379 för tjänsten som senior upphandlare med bred erfarenhet. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Veronika Löfström, HR-strateg, 08-550 211 57. Fackliga kontaktpersoner är Jens Kumlin för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.
Telge
Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och Lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.