Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Högskolebiblioteket och infrastruktur i form av byggnader och nätverk erbjuder vi bland annat studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.
Planeringsavdelningen vid Högskoleservice har ca 15 kollegor. Vid avdelningen finns, förutom upphandling, kollegor som arbetar med registratur, arkiv, juridik, GDPR, hållbar utveckling, analyser och verksamhetsutveckling.
Efter rekrytering kommer vår upphandlingsfunktion bestå av två upphandlare. Du kommer tillsammans med din kollega att genomföra upphandlingar, ingå avtal, samordna inköp, arbeta med verksamhetsutveckling och vara ett generellt stöd i upphandlingsfrågor.
Jönköping University har ett samverkansavtal med Göteborgs universitet och övriga lärosäten i Västsverige och du kommer att ingå i ett nätverk med upphandlare från dessa lärosäten. Jönköping University deltar dessutom via bekräftelse i flera av Kammarkollegiets ramavtal.
Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare kommer du att genomföra upphandlingar över direktupphandlingsgränsen i nära samverkan med beställare och referensgrupper i verksamheten. Du kommer att bistå med stöd i förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar samt ge generellt stöd i upphandlingsfrågor.
Upphandlingsarbetet bedrivs i projektform tillsammans med representanter från alla delar av organisationen där du ger stöd som tillförsäkrar att formella krav och kvalitet i upphandlingsprocessen uppfylls. Du föreslår också lämpligt upphandlingsförfarande inklusive utvärderingsmodell och samordnar inköp.
Tillsammans med avtalsansvariga kommer du att arbeta proaktivt med högskolans avtal och planera upphandlingsverksamheten. Du förväntas vara aktiv i upphandlingsfunktionens utvecklingsarbete inom bland annat kategoristyrning, uppföljning, hållbarhet och arbetssätt.
En naturlig del av arbetet är att löpande ge utbildning och information i upphandlingsfrågor.
Jönköping University genomför idag upphandlingar i TendSign, tidigare erfarenhet av detta är positivt.
För att trivas i rollen som upphandlare har du en förmåga att ta egna initiativ, arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra kollegor, prioritera bland arbetsuppgifter och vara en god kommunikatör. Därtill är du noggrann, strukturerad och analytisk.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en, för tjänsten relevant slutförd högskoleutbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du ska ha erfarenhet av att genomföra upphandlingar inom offentlig verksamhet och du har goda kunskaper om LOU.
JU har en tydlig internationell prägel vilket ställer krav på mycket goda kunskaper i såväl tal samt skrift på både svenska och engelska.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av avtalsrätt samt att starta, driva och slutföra uppdrag.
- erfarenhet av att genomföra upphandlingar i TendSign.
- erfarenhet från att arbeta kollegialt med utvecklad samarbetsförmåga och servicekänsla.
Information
Anställningen är tills vidare på heltid med start enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas för denna tjänst om inget annat överenskommes.
Arbetstidsvillkor: Reglerad arbetstid, flex. Kollektivavtal och individuell lönesättning tillämpas
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-08-09
Bilagor föredras i PDF-format och skall omfatta:
- cv och personligt brev
- vidimerade intyg och examensbevis.
Referensnummer 2021/2417-211
Kontakt
Lars Pettersson, +46 36-10 1000
Facklig företrädare
Thomas Axelsson, ST, +46 36-10 1076
Sofia Nodén, Saco-S, +46 36-10 1037