Kommunstyrelsens förvaltning
Om arbetsplatsen
Brinner du för goda offentliga affärer och tilltalas av möjligheten att vara med och påverka?
Vi går nu vidare och fortsätter utveckla och förstärka kommunens upphandlingsfunktion med ytterligare resurser, och söker därför dig som genom goda offentliga affärer vill vara med och åstadkomma nytta för kommunens invånare.
Du ansvarar främst för avrop genom s k förnyad konkurrensutsättning och större direktupphandlingar, i huvudsak avseende sociala tjänster, men stöttar även de olika kategoriteamen med övriga större upphandlingsuppdrag vid behov.
Det här kan vara jobbet för dig som antingen är relativt ny i yrket och vill ha en omväxlande roll med möjlighet att lära om flera olika verktyg och kategorier, eller för dig som är mer erfaren, men tycker om att arbeta brett och med något kortare uppdrag av mer operativ karaktär.
Upphandlingsverksamheten är centralt placerad vid kommunstyrelsens förvaltning och är kommunens centrala organ för upphandling och inköp. Upphandlingssektionen genomför ramavtalsupphandlingar samt övriga större upphandlingsuppdrag inom kommunen, ofta i samverkan med övriga delar av kommunkoncernen. Vi arbetar kategoristyrt och med alla delar av den offentliga affären, och ansvarar också för kommunens e-handelssystem. Vi lägger också stor vikt vid att mäta de effektiviseringar vi åstadkommer.
Upphandlingssektionen består efter förstärkningen av 24 personer, där bl a upphandlare, inköpssamordnare, hållbarhetsstrateg, m fl, tillsammans arbetar mot det gemensamma målet att åstadkomma goda offentliga affärer.
Arbetsuppgifter
Som upphandlare i Huddinge kommun ansvarar du för att planera och genomföra dina uppdrag på ett affärsmässigt sätt så att verksamhetens/kommuninvånarnas behov tillgodoses på ett effektivt sätt och de övergripande målen uppfylls.
Du rapporterar till en av sektionens två enhetschefer, arbetar med flera uppdrag samtidigt, med eget projektledaransvar och i mycket nära samarbete med kommunens verksamheter. Du ansvarar också för att förvalta och proaktivt följa upp upphandlade avtal.
Du deltar också i vårt ständiga utvecklingsarbete med målet att kunna göra ännu bättre offentliga affärer.
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket. Gärna en ekonomisk eller juridisk examen eller annan relevant examen, samt dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar inom offentlig sektor enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling).
Du har mycket goda kunskaper i svenska, är duktig på både muntlig och skriftlig framställning, förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna, och producerar egna dokument av hög kvalité.
Vi söker dig som är strukturerad och som kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och noggrann. Du arbetar också bra med komplexa frågor och problemlösning.
Du arbetar bra tillsammans med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. För övrigt är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående.
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.
Filmer om Huddinge
Vill du veta mer om vår syn på ledarskap och medarbetarskap eller Huddinges historia? Titta gärna på våra filmer