Upphandlare till Huge Fastigheter AB

Huge Fastigheter AB är ett av Sveriges tio största kommunala fastighetsbolag – ägare är Huddinge kommun. Det är en spännande tid på Huge Fastigheter just nu. Förnyelse och förändring präglar allt vi gör. Målet är att vara ett modernt fastighetsbolag som står rustat för framtidens utmaningar. Bolaget äger, utvecklar och förvaltar bostäder och olika typer av kommunala och kommersiella lokaler, allt från frilufts- och idrottsanläggningar till förskolor och köpcentrum. Huge har 265 anställda och omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Visionen är att skapa livskraft i Huddinge.

Huge Fastigheter är inne i en utvecklings- och förändringsfas och som ett led i detta förstärker vi nu vår inköpsfunktion. Vi söker dig som drivs av att arbeta med ständiga förbättringar och nya utmaningar. Huge Fastigheter förvaltar en unik och bred fastighetsportfölj och det speglas i våra Upphandlares arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av entreprenadupphandlingar och vill utvecklas i en miljö med starkt tillväxtfokus kan detta vara nästa utmaning för dig.

Organisatoriskt tillhör inköpsenheten affärsstöd och som Upphandlare rapporterar du till CFO men arbetsledningen i det dagliga arbetet sker av Inköpsansvarig. Inköpsenheten är placerad på huvudkontor i Huddinge Centrum, alldeles intill pendeltåget och cirka 15 minuter från Stockholm C.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med att genomföra upphandlingar, där tonvikten ligger på entreprenad- och tjänsteupphandlingar samt upphandla nya ramavtal. Som Upphandlare förvaltar du även framtagna ramavtal genom att ha dialog med entreprenörer, konsulter och interna kollegor. Du ger råd och stöd till våra byggprojektledare och övriga kollegor vid genomförandet av entreprenadupphandlingar. Inom ramen för tjänsten ligger även att delta i arbetet med att utveckla och implementera nya och effektivare arbetssätt för att säkerställa att Huge bedriver sitt inköpsarbete enligt bästa praxis.

Kvalifikationer

Erfarenhet av arbete med inköp, företrädesvis av konsulter och entreprenörer i någon form, gärna från bygg- och fastighetsbranschen.
Erfarenhet av att självständigt upphandla och upprätta avtal med de allmänna bestämmelser som finns i byggbranschen (AB, ABT, ABFF och ABK).
Meriterande med akademisk examen eller motsvarande.

Egenskaper

Vi söker dig som är självgående, kommunikativ samt arbetar strukturerat. Du har ett stort engagemang och en stark vilja att bidra till utveckling. Samarbetsförmåga liksom talang för att skapa goda relationer och nätverk blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Vår värdegrund bygger på omtanke och ett professionellt förhållningssätt samt att våra medarbetare tar sitt ansvar i det långsiktiga arbetet och vill bidra till att nå målen. I den här rekryteringen läggs stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

För mer information är du välkommen att kontakta:
Inköpsansvarig Annika Nilsson Ebers, 08-535 329 54
CFO Christer Hero, 08-535 329 05.

Vi intervjuar löpande så vid intresse så skicka in din ansökan så snart du kan.