Upphandlare till Linköpings kommun

Referensnummer KS23 2024-1394

Tjänsten är placerad inom förvaltningen Verksamhetsstöd och service som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Inom förvaltningen finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. Vi bidrar till utveckling av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar.

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter

Linköpings kommun köper varor, tjänster och entreprenader för flera miljarder kronor varje år. Som upphandlare i kommunen kommer du att driva och utveckla en eller flera kategorier, vilket bl.a. innebär att hålla kontakt/föra dialog med behovsägarna och marknad, hantera avtal samt göra upphandlingar inom området. 

Du drivs av att göra en god affär där verksamheten får kvalitet till rätt pris samtidigt som du ser till att affären bidrar till en social och ekologisk hållbar utveckling. För att uppnå detta samverkar du med kravställare och olika expertfunktioner, företrädesvis från kommunens förvaltningar.

Du har en styrande, konsultativ och stödjande roll gentemot verksamheterna. Arbetet kräver taktiskt och strategiskt tankesätt samt en hög grad av affärsmässighet.

Din arbetsplats

Upphandling och inköp har för tillfället 12 medarbetare som sköter upphandlingar, controlling, e-handel och samordnad varudistribution. Under 2025 kommer enheten växa då vi kommer börja jobba med kategoristyrning.

Du kommer till en arbetsplats där vi i hög grad arbetar tillsammans för gemensam utveckling. Vi stöttar varandra med våra olika kompetenser och erfarenheter för att leverera hög kvalitet, må bra och ha roligt på jobbet.

Vi finns på Kerstingatan 2 i Ebbepark, en ny stadsdel där innovativa och sociala miljöer växer fram med närhet till naturen. Vi arbetar i en flexibel kontorsmiljö, det finns goda möjligheter till både enskilt arbete och kreativa möten. Flextid tillämpas och möjlighet erbjuds att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan när arbetet tillåter. 

Du som söker

För tjänsten krävs att du har högskoleutbildning eller YH-utbildning med relevant inriktning, alternativt enligt arbetsgivaren likvärdig kunskap förvärvad genom yrkeserfarenhet. Har du högskoleutbildning med ekonomisk eller juridisk inriktning ser vi det som meriterande, liksom utbildning och erfarenhet av offentlig upphandling (LOU).

Du har en god förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift, vilket gör att du kan skapa tydliga krav och avtalsvillkor.

Som upphandlare har du en viktig roll i upphandlingsprocessen och leder självständigt uppdrag i nära samarbete med sakkunniga kollegor. Du har god förmåga att strukturera, planera och organisera ditt arbete, alltid med ett serviceinriktat perspektiv. Då du ansvarar för flera upphandlingar samtidigt är det viktigt att du har förmågan att anpassa dig till förändringar och skifta prioriteringar vid behov. Det som kännetecknar dig är att du har lätt för att skapa nya kontakter och tar gärna initiativ i sociala sammanhang. Du är en person som bygger förtroende genom att vara lyhörd, transparent och professionell i din kommunikation. 

Vi ser fram emot att läsa din ansökan när urvalet påbörjas efter sista ansökningsdag. I denna rekrytering använder vi oss av personlighet- och problemlösningstester som en del i bedömningen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information

Tillträde: Efter överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 13742

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun

Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?


Kontakt:
Daniel Czitrom
Enhetschef
072-20 36 902
daniel.czitrom@linkoping.se

Kristina Hammarlund
HR-konsult
013-29 47 37
kristina.hammarlund@linkoping.se

Gustav Södling
Facklig företrädare Vision
013-20 61 55
gustav.sodling@linkoping.se

Per Magnusson
Facklig företrädare SSR
013-205639
per.o.magnusson@linkoping.se

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb