Upphandlare till VA SYD

Är du en strategisk inköpare eller upphandlare som har ett affärsmässigt perspektiv och vill vara med på resan mot ett mer strategiskt inköp i en spännande och framåtriktad verksamhet? Har du ett intresse för hållbarhets- och klimatfrågor? Då kan du bli nästa upphandlare i vårt team! 

Din kommande roll 

Som upphandlare kommer du i huvudsak att jobba med VA SYDs behov av inköp av varor och tjänster till vår verksamhet. Arbetsuppgifter och ansvar som ingår i tjänsten är att:

  • aktivt bidra till utvecklingen av VA SYDs strategiska och taktiska inköpsarbete, samt vidareutveckla effektiva arbetsprocesser, metoder och mallar
  • planera upphandlingarna inom ditt ansvarsområde
  • leda och driva upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen i samarbete med kollegor med andra expertkompetenser
  • ta fram upphandlingsdokument och avtal för de upphandlingar du ansvarar för
  • utifrån strategier, policies och gällande lagstiftning ge stöd och råd till verksamheten i upphandlings- och kontraktsfrågor
  • ge verksamheten stöd i implementering och uppföljning av upphandlade avtal

Upphandlingsenheten är en del av Ekonomiavdelningen och ansvarar för att säkerställa att VA SYD genomför affärsmässiga upphandlingar som resulterar i effektiva och användbara avtal. Enheten är i ett spännande utvecklingsskede, där ett förbättringsarbete pågår med målet att få ett mer strategiskt inköpsarbete. I nära samarbete med verksamheten upphandlar upphandlingsenheten avtal för varor och tjänster, konsulter samt anläggnings- och byggentreprenader.

Vi erbjuder

Du kommer till ett drivet team som gillar varandra och har kul på jobbet. Vi vågar prova nya arbetssätt tillsammans och hjälps åt att lyfta varandra och varandras arbete. Du kommer att arbeta nära verksamheten men teamet finns alltid till hands om du behöver ett bollplank eller ett annat perspektiv. Teamet har ett prestigelöst samarbete där alla har olika erfarenheter och bakgrund som kompletterar varandra. Du får en närvarande, lyhörd och tydlig ledare som ger dig frihet under ansvar. 

Du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbete och din kompetensutveckling. Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling och arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare. Vi sitter i lokaler i centrala Malmö, nära centralstationen. VA SYD är stolt mottagare av utmärkelsen ”Bäst i branschen” för Attraktiv Arbetsgivarindex hos Nyckeltalsinstitutet, som visar att våra satsningar på ett hållbart arbetsliv ger resultat.

Vem är du?

Som upphandlare har du ett affärsmässigt perspektiv och en helhetssyn som bidrar till att VA SYDs inköp blir effektiva. Det är en självklarhet för dig att leverera upphandlingar av hög kvalitet efter verksamhetens behov. Du motiveras av att skapa och upprätthålla goda relationer, du har en god kommunikation och ditt arbetssätt som upphandlare är resultatorienterat och anpassningsbart. Du står självklart bakom vår miljöidentitet och våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet.

Vi söker dig som har:

  • något eller några års erfarenhet av att leda och genomföra upphandlingar
  • eftergymnasial utbildning inom inköp, teknik, ekonomi, juridik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • god kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift
  • goda kunskaper i MS Office
  • erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt LOU eller LUF är meriterande 

B-körkort är inte ett krav, men underlättar när du behöver ta dig till våra anläggningar.

Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdag:
18-augusti-2024

Kontaktperson:
Sofie Jakandré, enhetschef
040 – 635 06 68

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb