Hej Upphandlare!

Har du hört att upphandlare bara är byråkrater som alltid väljer det billigaste alternativet och försenar projekt? Vill du bevisa motsatsen? Nu får du chansen att jobba med upphandling för ett kommunalt bolag i en spännande bransch, där lönsamhet möter rättssäkerhet och minskad klimatpåverkan, på allra bästa sätt. Om du skulle trivas i en roll där du får bidra med kvalitet, samhällsnytta och goda affärer, är vi din framtida arbetsgivare!

Dina arbetsuppgifter

Du tänker strategiskt och kreativt, och ser möjligheter där andra ser hinder. Du förstår att det inte bara handlar om att välja det billigaste alternativet utan är duktig på att balansera kostnad, kvalitet och hållbarhet för att skapa långsiktigt värde. Du är inte bara en administratör utan en nyckelspelare som påverkar företagets övergripande strategi och framgång. För oss är det jätteviktigt att vi bryr oss om sociala konsekvenser och jobbar för hållbara lösningar.

Internt är vi indelade i olika affärsområden och du kommer att vara kontaktperson för någon av dessa. Du får självständigt driva upphandlingar för hela bolaget, arbeta med utveckling och vara med och bidra i det strategiska arbetet. En vanlig arbetsdag innebär oftast att det är du som är drivande i olika mötesforum, där du bidrar till att säkerhetsställa en välfungerande samhällsservice till både nytta för medborgare och näringsliv.

Idag är vi cirka 9 vardagshjältar i upphandlingsteamet. Hos oss får du utvecklas och vi välkomnar dina idéer och tankar. Arbetet är flexibelt och du har möjlighet att själv planera din arbetsdag, med upp till 40 procent distansarbete. Som team är vi prestigelösa, serviceinriktade och värdesätter ett bra samarbete.

”Det som gör att jag trivs på ESEM är de varierade arbetsuppgifterna, alla utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor i bolaget. Det är ett vänskapligt klimat, alla har sin roll och är viktiga för att vi ska kunna leverera kvalitet till våra kunder ute i samhället” säger Ida Vahlqvist, upphandlare

Utbildning och erfarenhet

Vi letar efter dig som är van att leda projekt eller har någon annan form av ledarerfarenhet, och trivs i en roll där du får utvecklas och driva ditt eget arbete framåt.

Du har:

  • Flera års erfarenhet av upphandling. Har du erfarenhet av entreprenadupphandling är det väldigt intressant.
  • En relevant universitet eller högskoleutbildning. 

Välkommen till oss!

Har du några frågor om tjänsten eller bara är nyfiken och vill veta mer? Tveka inte att höra av dig till Sofi Engström upphandlingschef. Du når henne på 016-10 61 46 eller sofi.engstrom@esem.se.

Om Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö
Vi är drygt 600 kollegor som på olika sätt ser till att vardagen fungerar för våra invånare i Eskilstuna och Strängnäs. Tillsammans levererar vi hållbara produkter och trygga tjänster med stor nytta och liten miljöpåverkan. Var med på en hållbar miljöresa där dina idéer är betydelsefulla. Som medarbetare på Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö är du med och bygger framtiden!

En del av våra tjänster är säkerhetsklassade och omfattas av säkerhetsprövning, vissa med registerkontroll och svenskt medborgarskap. Innan anställningsavtal kan skrivas lämnar alla ett drogtest. I din anställning kan du komma att krigsplaceras. Krigsplacering innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra under höjd beredskap. Om den tjänst som du sökt till berörs i nuläget informeras du under rekryteringsprocessen, observera att det dock kan förändras med tiden.


Sista ansökningsdag: 2024-08-25

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb