Vi vågar, vi utvecklar och vi bryr oss – gör du? I så fall kan du vara Helsingborgshems nya upphandlare
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 12 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel – och över Helsingborg. Vi är 220 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.
I rollen som upphandlare arbetar du med projektledning och ansvarar för att de operativa genomförandet av upphandlingsprocesserna görs på ett strukturerat arbetssätt som skapar mätbarhet, möjliggör ständig förbättring och kontinuerlig strategisk utveckling.
Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare på Helsingborgshem ansvarar du för att projektleda och genomföra löpande upphandlingar. Förutom att agera sakkunnigt stöd inom upphandling och LOU kommer ett stort fokus läggas vid att driva inköps- och upphandlingsarbetet från ax till limpa där du ansvarar för att processen görs på ett strukturerat sätt, som möjliggör mätbarhet och kontinuerlig strategisk leverantörsutveckling. Vidare lägger vi stor vikt vid att processen genomsyras av ett starkt affärstänk där du är med och säkerställer bästa affären för Helsingborgshem, ur ett långsiktigt hållbart perspektiv.
Det dagliga arbetet består i allt från planering, projektledning och dokumentation till kravställning, konkurrensutsättning och förhandling samt leverantörsuppföljning och utveckling av avtal och avtalsområden.
Kvalifikationer
Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du har 2-5 års relevant erfarenhet från inköp och upphandling inom ramen för LOU. Vidare är du van vid att arbeta i projektform och trivs att tillsammans med kollegor och interna beställare effektivt leda och genomföra upphandlings-, kravställnings- och leverantörsutvecklingsprojekt med tillhörande dokumentations- och uppföljningsarbete.
Utbildningsnivå
- KY/YH-utbildning
- Universitet/Högskola
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven, strukturerad och brinner för inköps och upphandlingsarbete. Som person är du saklig, kommunikativ och tar ansvar. Vidare är du en förtroendeingivande relationsbyggare som trivs i förändring, har god förhandlingsförmåga och hög arbetskapacitet. Stor vikt läggs vid personligheten.
Vi erbjuder
Hos Helsingborgshem får du möjlighet att göra skillnad. Här hittar du engagemang och hjärta såväl som utvecklingsfokus.
Kontakt
Karin Gjörtler , Chef Affärsstöd, 042-20 80 00
Ansökan
Ansök via “Sök Jobbet” knappen här i annonsen.
Sista ansökningsadag är 8 juni 2017

