Med rätt dialog når du en marknad
värd nära 900 miljarder kronor
Upphandling24 och Inköpsrådet är det självklara valet av samarbetspartner för dig som är engagerad i offentlig upphandling. Sedan 2007 har Upphandling24 varit det ledande affärsmediet för upphandlare och inköpare inom offentlig sektor, och Inköpsrådet sedan 2015.
En liten målgrupp på 3 089 personer, (källa: SCB yrkesregister) som köper varor och tjänster för nära 900 miljarder kronor om året. Upphandling24 kommunicerar med dem kontinuerligt via webb, mobil, nyhets- och karriärbrev, edr, utbildningar, konferenser och nätverksträffar.
Vi vänder oss även till leverantörer som har offentlig sektor som kund. Genom våra olika kanaler hjälper vi parterna att hitta varandra och få en ökad och meningsfull dialog.
För platsannonsering: gå direkt till vår platsannonssida.
WEBB
På webben hittar du alltid de senaste nyheterna som rör offentlig upphandling. Här finns också lediga jobb, juridiska krönikor, rättsfallsanalyser, debattartiklar och mycket mer. Allt du behöver veta om offentlig upphandling.
Priser för Upphandling24
Webbformat
Panorama
Modul 1
Skyskrapa
100 %/vecka
18 000
14 000
12 000
50 %/vecka
9 000
7 000
6 000
25 %/vecka
4 500
3 500
3 000
Sidvisningar per månad: | 82 000 |
Unika besökare per månad: | 24 000 |
Priser för Inköpsrådet
Webbformat
Panorama
Modul 1
Skyskrapa
100 %/vecka
15 000
11 000
9 000
50 %/vecka
7 500
5 500
4 500
25 %/vecka
3 750
2 750
2 250
Sidvisningar per månad: | 30 000 |
Unika besökare per månad: | 11 000 |
Artikelsida – Partnerzone & Employer branding
Med nativeannonsering som är utformade på ett redaktionellt sätt (även när de är annonsmärkta) når du ut med ditt budskap i en trovärdig och relevant miljö till upphandlare och upphandlande myndigheter.
Vi driver trafik till artiklarna i artikelflödet på sajten och i nyhetsbreven.
Priser för Upphandling24
1 månad: 20 000 kr
3 månader: 45 000 kr
6 månader: 60 000 kr
Startavgift/produktionskostnad på 4 000 kr tillkommer.
Priser för Inköpsrådet
1 månad: 15 000 kr
3 månader: 35 000 kr
6 månader: 45 000 kr
Startavgift/produktionskostnad på 4 000 kr tillkommer.
Vill ni ha en längre publiceringstid tar vi gärna fram ett upplägg för det.
Artikel
Om ni inte har eget material kan vi, mot en extra kostnad, ta fram material åt er i artikelform som ni kan använda på er partnerzone. Tillsammans med er går vi igenom vad ni vill lyfta fram. Vi intervjuar er eller en av era kunder, tar foto och skriver text. Ni godkänner naturligtvis innehållet innan det publiceras. Ni äger materialet och kan även använda det på andra plattformar.
Tilläggskostnad: 12 000 kr
Employer branding
Det råder stark konkurrens kring upphandlarna och det är viktigt att hitta former för attrahera och behålla dessa. Gör er till en attraktiv arbetsgivare med employer branding och annan kreativ kommunikation.
För att hitta rätt kompetens på en tuff marknad är det avgörande att välja rätt kanal för ditt rekryteringsbehov. Konkurrensen om upphandlarna är hård och sökandet måste ske hos både aktiva, men främst passiva rekryter.
Vi har 15 års erfarenhet av platsannonsering inom inköp och upphandling inom offentlig sektor och har under årens lopp utvecklat vårt erbjudande med att kombinera bland annat webb, mobilt, nyhetsbrev och e-post. Detta och vår dagliga kontakt med upphandlarsverige är vår styrka.
Upphandling24 och Inköpsrådet erbjuder annonsformatet employer branding där ni via annonsmärkta artiklar når ut till Sveriges upphandlare. Vi driver trafik till artiklarna i artikelflödet på sajten och i nyhetsbreven.
Priser för Upphandling24
1 månad: 20 000 kr
3 månader: 45 000 kr
6 månader: 60 000 kr
Priser för Inköpsrådet
1 månad: 15 000 kr
3 månader: 35 000 kr
6 månader: 45 000 kr
Vill ni ha en längre publiceringstid tar vi gärna fram ett upplägg för det.
Platsannonsering
Vill du platsannonsera? Läs om våra olika upplägg och boka här >
På webben hittar du alltid de senaste nyheterna som rör offentlig upphandling. Här finns också lediga jobb, juridiska krönikor, rättsfallsanalyser, debattartiklar och mycket mer. Du har möjlighet att synas på flera olika sätt, exempelvis via native-artiklar och display-annonser.
UTSKICK
Nyhetsbrev/Karriärbrev
Upphandling24:s nyhetsbrev är en sammanställning av veckans nyheter från upphandling24.se. I brevet finns också platsannonser och information om våra konferenser och utbildningar. Här kan du välja att skicka till målgruppen upphandlare med cirka 8 000 mottagare eller leverantörer med cirka 11 000 mottagare.
Prisexempel
Panorama: 10 000 kr/tillfälle
Modul 1: 8 000 kr/tillfälle
Samma upplägg finns även på Inköpsrådet:
Leverantörer: ca 8 000 st
Upphandlare: ca 4 000 st
(Siffror från 2024-11-19)
EDR
Elektronisk direktreklam som ger omedelbar effekt och är den snabbaste vägen till resultat. När vi får ett riktigt bra personligt erbjudande i vår e-post är det både välkommet och gör det lätt att agera.
För dig som avsändare är effekten högst mätbar och kostnadseffektiv
Pris: 24 000 kr/tillfälle
”Repeat” av samma material 14 000 kr
Mottagare Upphandling24
Upphandlare: ca 11 000 st
Leverantörer: ca 18 000 st
Samma upplägg finns även på Inköpsrådet.
Mottagare Inköpsrådet
Upphandlare: ca 6 000 st
Leverantörer: ca 11 000 st
(Siffror från 2024-11-19)
Marknadsför dig i våra karriärbrev eller nyhetsbrev som skickas till upphandlare och leverantörer varje vecka eller via ett eget EDR (direktutskick).
EVENT
Konferens Anbudsdagen
Anbudsdagen är ett måste för dig som vill lyckas bättre i den offentliga affären. Vi bjuder in experter som delar med sig av kunskap, erfarenheter och tips för att du ska bli en vinnande leverantör. En heldag med totalt fokus på försäljning till offentlig sektor. Det är ett effektivt forum där du får maximal information på kort tid och där just dina frågor besvarade av advokater, anbudsexperter och upphandlare.
Konferensen vänder sig till leverantörer från privat näringsliv och är intresserade av att bli leverantör till offentlig sektor eller idag redan har offentlig sektor som kund.
PARTNERSKAP
– Talartid ca 25 min + 5 min för frågor
– 2 deltagarplatser (ink talare)
– Exponering i marknadskommunikation, före, under och efter eventen
– Deltagarlista med namn, organisation och titel
– Exponering i tackmejl till alla deltagare efter konferensen
Utan extra kostnad finns det även möjlighet till aktiviteter:
– Utöver talartiden upp till 10 min interaktivitet med deltagarna. Exempel på interaktivitet kan vara att deltagarna diskuterar en fråga eller röstar om något som ni själva vill ha svar på.
– Utställarplats med aktivitet. Vi annonserar från scen vilken aktivitet ni har i pauserna. Exempel: Ställ din fråga om xx hos xx, demonstrera ert system, fråga advokaten, tävlingar och quiz med priser.
– Upp till 4 extra deltagare till reducerat pris 1 500 kr/deltagare (ordinarie pris 4 450 kr)
Pris: 55 000 kr
UTSTÄLLARE
– 2 deltagarplatser; anställda, kunder, samarbetspartner
– Utställningsyta under eventen
– Exponering i marknadskommunikation, före, under och efter eventen
– Deltagarlista med namn, organisation och titel
– Exponering i tackmejl till alla deltagare efter konferensen
Pris: 30 000 kr
Konferens Praxisdagen
Nya domar inom upphandling har stor betydelse för upphandlande myndigheters arbete. Men att tolka rättspraxis och förstå dess konsekvenser är inte helt enkelt. Praxisdagen ger svar på frågor och reder ut vad som gäller. Konferensen arrangeras på två orter: Stockholm och Göteborg.
Praxisdagen är ett enkelt och tidseffektivt sätt för deltagarna att hålla sig uppdaterade om hur praxis har utvecklats inom rättsområdet. Under dagen får de ta del av analyser av aktuella och betydelsefulla rättsfall med fokus på de praktiska konsekvenserna av den nya rättspraxis som tar form. Dagen består av flera programpunkter där olika aspekter av den nya rättspraxisen lyfts fram av välrenommerade advokater och jurister på talarlistan för en verkligt faktafylld konferens.
Praxisdagen är till nytta både för upphandlande myndigheter och enheter samt för företag som säljer till offentlig sektor.
PARTNERSKAP
– Talartid ca 25 min + 5 min för frågor
– 2 deltagarplatser (ink talare)
– Exponering i marknadskommunikation, före, under och efter eventen
– Deltagarlista med namn, organisation och titel
– Exponering i tackmejl till alla deltagare efter konferensen
Utan extra kostnad finns det även möjlighet till aktiviteter:
– Utöver talartiden upp till 10 minuters interaktivitet med deltagarna.
Exempel på interaktivitet kan vara att deltagarna diskuterar en fråga eller röstar om något som ni själva vill ha svar på.
– Utställarplats med aktivitet. Vi annonserar från scen vilken aktivitet ni har i pauserna.
Exempel: Advokatfirman X erbjuder tips och råd om Y under lunchen,
Advokatfirman X tävlar ut en kostnadsfri rådfrågningstimme i nästa paus.
– Bordsdiskussion vid första kaffepausen. Deltagarna tilldelas ett ståbord där ni i förväg väljer en fråga som ni vill diskuterar tillsammans med deltagarna.
Pris: 60 000 kr (Stockholm och Göteborg)
UTSTÄLLARE
– 2 deltagarplatser, anställda, kunder, samarbetspartners (ink talare)
– Utställningsyta under eventen
– Exponering i marknadskommunikation, före, under och efter eventen
– Deltagarlista med namn, organisation och titel
– Exponering i tackmejl till alla deltagare efter konferensen
Pris: 40 000 kr (Stockholm och Göteborg)
Eget event
Ibland kan en halvtimmes talartid inte kännas tillräckligt för att nå ut med sitt budskap, och det kan vara svårt att hitta de deltagare som var intresserade av just er programpunkt för att nätverka efteråt. Då kan istället ett eget event passa bättre.
Tillsammans med dig som leverantör anordnar vi halvdagsevent eller frukostseminarium utifrån era önskemål. Vi projektleder eventet från start till utvärdering. Vi bjuder in målgruppen och ansvarar för marknadsföring, projektledning, administration, deltagarhantering, bokning av lokal, förtäring och eventuell fakturering. Med ett avslutande mingel kan du nätverka med deltagarna i lugn och ro.
Sagt av deltagare om våra tidigare custom event:
“Bra genomfört, intressanta föreläsare”
“Bra, intressanta och aktuella ämnen”
“Intressant att ta del av hur man kan tänka kring kravställning”
“Lärorikt och inspirerande”
“Nyttigt att ha med sig till kommande upphandlingar.”
UPPLÄGG
VI BJUDER IN MÅLGRUPPEN OCH ANSVARAR FÖR
– Marknadsföring
– Projektledning
– Administration
– Deltagarhantering
– Uppföljning
– Utvärdering
– Deltagarlista med namn, titel och företag
TILLSAMMANS MED ER TAR VI FRAM
– Intressant programinnehåll
– Aktuella och intressanta talare
– Vägleder talare och modererar vid önskemål
VID FYSISKA EVENT
– Bokar lokal
– Ombesörjer förtäring exempelvis lunch, fika eller avslutande mingel
VID DIGITALA EVENT
– Filmning och sändning
Vi erbjuder även hybridevent med såväl fysiskt deltagande som digital sändning.
Om du har övriga önskemål diskuterar vi gärna det.
HALVDAGSEVENT, upp till 4 timmar
Prisexempel
Digitalt: 125 000 kr
Fysiskt: 155 000 kr
Hybrid: 165 000 kr
Vi arrangerar flera stora redaktionella konferenser per år i Stockholm och Göteborg för såväl upphandlare som anbudsgivare för att driva utvecklingen inom upphandling framåt. Här har du möjlighet att vara med som samarbetspartner.
NÄTVERK
Upphandling24:s populära digitala nätverk riktar sig till upphandlare som vill utveckla sin roll och förstärka sin kunskap. Tre av nätverken har var sitt eget ämnesområde och det fjärde nätverket är ett bredare nätverk där vi även pratar om utmaningar med rollen som upphandlare och organisationen de arbetar i.
Inriktningar:
- Avtalsuppföljning
- Entreprenadupphandlare
- IT-upphandlare
- Upphandlare
Varje nätverk består av max 50 personer och deltagarna deltar digitalt på distans vid sex träffar under ett år. Nätverksträffarna innehåller såväl föreläsningar som diskussioner och erfarenhetsutbyten. Träffarna håller på i cirka 2,5 timmar.
Nätverken består av 6 träffar varje år och 3 av de träffarna öppnar vi upp för samarbetspartner enligt tre olika upplägg:
Hela nätverket, samtliga 3 träffar som är öppna för partner
Antal föreläsningar: 3 st
Övriga träffar: Framträdande roll, exempelvis kan ni hälsa välkommen, vara aktiv i de olika diskussionsgrupperna mm.
Exponering: I marknadsföring för träffarna på Upphandling24.se, LinkedIn, utskick från Upphandling24, på nätverkssidan på Upphandling24 samt i Upphandling24:s nyhetsbrev.
Pris: 80 000 kr
Delat nätverk
Samma upplägg som ovan men möjlighet att dela med en annan partner.
Pris: 40 000 kr/partner
Föreläsning, 1 träff
Antal föreläsningar: 1 st, ca 2,5 timmar
Möjlighet att delta i diskussionsrummen.
Exponering: I marknadsföring för träffen på Upphandling24.se, LinkedIn, Facebook, utskick från Upphandling24, på nätverkssidan på Upphandling24 inför träffen samt i Upphandling24:s nyhetsbrev.
Pris: 34 000 kr
Upphandling24:s populära digitala nätverk riktar sig till upphandlare som vill utveckla sin roll och förstärka sin kunskap. Här har du möjlighet att vara med som samarbetspartner.