Strategisk inköpare med kategoriansvar till Svenska bostäder

Bild

På Svenska Bostäder arbetar du med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet. För oss är våra medarbetare vår viktigaste resurs. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom tex. massage på arbetstid, egen idrotts- och konstförening, friskvårdsbidrag och generöst semestertillägg. Vi tillämpar flexibla och digitala arbetssätt och har flera kontor i Stockholm. Vi tillämpar givetvis möjlighet till distansarbete. Är du intresserad av att läsa mer kring det arbetet så hittar du det här på karriärsidan.

Vill du vara en del av vårt härliga team och utveckla Svenska Bostäders inköpsarbete? Nu söker vi en strategisk inköpare med kategoriansvar!

Inköpsenheten består av åtta personer som tillsammans utvecklar inköpsenhetens interna processer och mallar genom ständiga förbättringar samt ansvara för en årlig inköpsvolym på ca 2,5 miljarder kronor.

Ditt uppdrag
Som strategisk inköpare på Svenska Bostäder arbetar du brett med hela inköpsprocessen och driver självständigt dina upphandlingar enligt LOU. Det innebär att du har kategoriansvar för en kategorifamilj som innefattar fastighetsunderhåll. Du analyserar och jobbar fram affärsstrategier inom respektive område. Tjänsten är strategisk och affärsinriktad, där du har en nära dialog med marknaden. Du söker nya affärsmöjligheter genom olika effektivitetsaktiviteter som ska leda till ökad lönsamhet för företaget!

I dina arbetsuppgifter ingår även till exempel att

  • Projektleda upphandlingsprocessen
  • Ta fram upphandlingsunderlag, samt utvärdera, teckna och implementera avtal i verksamheten
  • Vara rådgivare till interna beställare och verka för att vi använder strategiska och effektiva upphandlingslösningar
  • Säkerställa att vi når de mest kostnadseffektiva och kvalitativa resultaten
  • Förhandla med leverantörer och följa upp avtal
  • Ansvara för administration såsom arkivering av avtal

Kvalifikationer och personlighet
Vi söker dig som har:

  • Relevant akademisk examen inom inköp, upphandling, teknik, fastighetsdrift, ekonomi eller juridik, alternativt annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
  • Flerårig erfarenhet av strategiskt inköp
  • Kunskap om kategoristyrt inköp som metod
  • Erfarenhet av att själv använda ett formellt skriftspråk

Det är meriterande om du har:

  • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av offentlig upphandling och LOU
  • Goda kunskaper i inköps- och upphandlingssystem
  • Förhandlingsvana
  • Påbyggnadsutbildning inom inköp/upphandling
  • Erfarenhet av projektledning

Vi söker dig som är samverkansinriktad person med förmåga att skapa förtroendefulla relationer så väl internt som externt. Du har ett stort eget driv, är självgående och lösningsinriktad. Du är analytisk och omvärldsorienterad och har ett strategiskt förhållningssätt.

I rollen är det viktigt att du har förmågan att organisera, planera och prioritera ditt arbete. Då du kommer att ha ett nära samarbete med olika delar av organisationer både internt och externt är det viktigt att du är en prestigelös person som vill bidra till ett gott arbetsklimat och laganda. Du skapar engagemang och trygghet och kommunicerar enkelt på mottagarens villkor både i tal och skrift. Eftersom Svenska Bostäder arbetar för samhällsnyttan är det viktigt att du har ett samhällsengagemang och vill vara i ett sammanhang där vi tillsammans kan göra skillnad.

På Svenska Bostäder arbetar du med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet. För oss är våra medarbetare vår viktigaste resurs. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom tex. massage på arbetstid, hälsoundersökningar, egen idrotts- och konstförening, friskvårdsbidrag och generöst semestertillägg.

Övriga kompetenser
Kunna se möjligheter, ta initiativ och agera i miljöer där saker är under utveckling
Smidighet och skicklighet vid kundkontakter
Personlig mognad och god självkännedom

Placeringsort
Din placeringsort är Vällingby. Givetvis tillämpar vi flexibla och digitala arbetssätt och vi har flera kontor i Stockholm. Vi tillämpar möjlighet till distansarbete i ett företag som är utsedd till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Låter detta intressant?
Välkommen med din ansökan via länken senast 9 juli 2023.  Intervjuer och urval kommer att ske löpande under annonseringstiden. Det innebär att beslut om anställning kan tas tidigare än sista ansökningsdag. Skicka gärna därför din meritförteckning så snart som möjligt.


Sista ansökningsdag:
9 juli 2023

Kontaktperson:
Inköpschef Katariina Virkkunen på tel. 08-508 371 0
eller
rekryteringskonsult Bo-Bertil Larson på tel. 08-508 117 17

 

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb