Futurum Fastigheter i Örebro AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag med ca 110 anställda. Vår vision är att skapa miljöer värdiga våra barn. Vi äger, förvaltar och utvecklar miljöer där våra barn och ungdomar tillbringar stor del av sin tid. Barnen och ungdomarna är våra kunder. Dessutom är de vår framtid, så även om vi är ett fastighetsbolag, är det framtiden vi jobbar med. Det är därför vi heter Futurum. Läs mer om oss på www.futurumfastigheter.se
Vi på Futurum Fastigheter behöver nu förstärka vårt team med en till Upphandlare med intresse för entreprenad- och tjänsteupphandlingar. Vill du arbeta i ett bolag med långsiktigt fastighetsägaransvar och bidra till en god skolmiljö för Örebros barn och ungdomar? Då kan det vara dig vi söker!
Vad kommer du arbeta med?
Som upphandlare arbetar du i en bred roll med ansvar för planering och genomförande av upphandlingsprojekt. Du kommer att driva och genomföra upphandlingarna tillsammans med upphandlingsansvarig samt vår övriga kompetenta organisation, där tonvikten ligger på entreprenad- och tjänsteupphandlingar enligt LOU. Din roll blir att leda detta arbete från start till mål genom samarbete med aktuell kravställargrupp, därmed säkerställa att aktuella lagar efterföljs. Som Upphandlare ansvarar du även för löpande förvaltning av avtal, så som hantering av återkommande avvikelser gentemot leverantörer, avtalsförlängningar, prisjusteringar, mm. Du kommer vara en viktig nyckelperson och ge organisationen råd och agera som ett stöd i upphandling-, avrops- och avtalsfrågor. Informera och utbilda intern personal om regler och tillämpning inom ditt kompetensområde är också av vikt i denna tjänst.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant akademiskutbildning, och/eller erfarenhet inom offentlig upphandling eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig. Vi använder oss av TendSign upphandlingsverktyg så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet från det. Erfarenhet av offentlig upphandling LOU och/eller LUF samt andra tillämpliga regelverk är en förutsättning för att lyckas i rollen. Goda kunskaper inom AB, ABT och ABK liksom erfarenhet av entreprenadupphandlingar, som du antingen genomfört i en roll som upphandlare, som beställare, eller som du kommit i kontakt med som anbudslämnare, är meriterande. Du har en god svenska i såväl tal som skrift.
Som person är dustrukturerad, noggrann och nyfiken. Du har ett stort intresse och förståelse för hur verksamhet och inköpsprocess samspelar för att uppnå bästa resultat. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt har en förmåga att kunna projektleda kollegor mot ett mål. Dessutom är du analytisk, drivande och tycker om att arbeta i ett högt tempo med eget ansvar. Vi är en liten arbetsgrupp och är beroende av varandra, vi söker därför dig som vill vara en del av vårt team.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Futurum Fastigheter med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se senast den 23 oktober 2022. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Johansson på telefonnummer 076-134 49 00.