Vill du skapa samhällsnytta och underlätta vardagen för våra kommuner och regioner? Vi söker dig som vill vara med att driva och utveckla avtalsområdet IT-produkter och tjänster och bidra till bättre IT-affärer inom offentlig sektor.
Tjänsten
Som avtalsansvarig hos oss kommer du att arbeta tillsammans med leverantörer och våra medlemmar från kommuner, regioner och kommunala bolag. Din roll är att ansvara för och driva på utvecklingen av våra befintliga och kommande ramavtal, samt stötta kategoriansvarig i kategorins fortsatta framgångsresa. Rollens huvuduppgift är att se till att våra ramavtal fungerar på bästa sätt och att våra medlemmar får stor nytta av att använda dem. Du kommer arbeta tillsammans med ett vasst team bestående av bl.a. upphandlare, kundsupport, bolagsjurist, inköpare och koordinator.
Kategorin IT-produkter och tjänster består idag av följande nationella ramavtal.
- Digitala enheter
- Multifunktionsskrivare
- IT-konsulter
- Datakommunikation (Sjunet)
- AV-produkter
Varje ramavtal har en egen budget och alla ramavtal mäts mot uppsatta mål. Vi ser en fortsatt hög potential och en stor möjlighet till utveckling och breddning av kategorin. Du kommer spela en viktig roll i den utvecklingen. Det kan innebära att förändra och ta fram nya ramavtal eller utveckla tjänster som efterfrågas.
Kvalifikationer
- Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet av arbete kopplat till IT-produkter och tjänster, från leverantörsmarknaden eller beställarsidan.
- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet.
- Kommunikativ förmåga och att arbeta med anpassade budskap till målgrupper och individer både i skriftlig och muntlig form.
- Förmåga att bygga och utveckla goda relationer med medlemmar, leverantörer och andra intressenter.
Erfarenhet av inköp eller försäljning inom ramen för LOU är starkt meriterande.
Din profil
För att lyckas i ditt arbete förstår du att det är teamet som skapar nyttan. En stor del av arbetet görs i dialog med teamet, våra kunder, marknaden och andra intressenter och det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, är engagerad och relationsbyggande. Du är en god lyssnare och har en förmåga att göra det svåra enkelt. Du håller dig uppdaterad på omvärldens förändringar, drivs av att skapa kundnytta och att se resultat av ditt arbete. Du är strukturerad och organiserad i ditt arbete och van att ta eget ansvar.
Ansökan
Vid frågor om tjänsten kontakta Ida Engberg, ida.engberg@adda.se. Sista ansökningsdag är 20 juni men ansökningar kommer att bedömas löpande och lämpliga kandidater kallas till intervju, så vänta inte med din ansökan!
Om Adda
Adda är ett företag inom SKR som erbjuder tjänster och produkter inom digitalisering, strategisk försörjning och kompetensutveckling. Vi stöttar våra kunder genom att utveckla kompetens och förmåga att ställa om. Det ger hela välfärden möjlighet att spara både tid och pengar. Adda har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på www.adda.se.