Driven upphandlare till trafikkontoret

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.

 

Vill du jobba med upphandling på trafikkontoret?

Stockholms stad och Trafikkontoret går igenom en expansiv fas där infrastruktur såsom teknisk försörjning, broar och gång- och cykelbanor renoveras eller byggs ut. Kontoret har också en omfattande förvaltande verksamhet med drift och underhåll av gator, parker och andra anläggningar. Trafikkontorets verksamhet bedrivs genom upphandlade leverantörer och inköpsvolymen är cirka två miljarder kronor per år.

Upphandlingsenheten har huvudansvar för upphandlingsfrågor på trafikkontoret, vilket innebär att enheten ansvarar för och utför kontorets upphandlingar i samverkan med övrig verksamhet. Då en av våra duktiga upphandlare har slutat behöver vi förstärka enheten med ny kompetens. Vi söker därför en erfaren upphandlare som kan bidra till fortsatt utveckling samt enhetens kvalitetsarbete.

Vi erbjuder en tjänst som berör många människors vardag och en arbetsplats med fokus på utveckling. Arbetet som upphandlare är självständigt med eget ansvar samtidigt som det finns ett stort kompetensutbyte inom enheten. Som upphandlare deltar du i hela processen, från framtagande av upphandlingsstrategi till utformning av upphandlingsdokument, utvärdering av anbud samt tecknande av kontrakt. Du stödjer även vid avtalstolkning samt viss uppföljning. Du kommer att vara med i flera spännande projekt där du i samarbete med verksamheten utför allt från drift- och underhållsupphandlingar och mindre gatuombyggnadsåtgärder till renovering av tunga konstruktioner såsom broar och tunnlar. I din roll ingår även att hjälpa till vid utveckling av verksamheten där du bidrar med din kompetens för att nå uppsatta mål.

Dina kompetenser och erfarenheter

Vi söker dig som har:

  • universitet/högskoleutbildning med teknisk, ekonomisk- och/eller juridisk inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren tillsammans med arbetserfarenhet bedömer likvärdig
  • flerårig erfarenhet av att ha arbetat med upphandling inom offentlig sektor
  • mycket goda kunskaper i LoU
  • då kommunikation är en viktig del i tjänsten behöver du ha en god förmåga att kommunicera i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av entreprenadjuridik samt av att ha arbetat med entreprenadupphandling och avtalsförvaltning
  • juridisk utbildning
  • erfarenhet av att ha arbetat med kategoristyrning

Under intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande förmågor och färdigheter:

Då arbetet innebär många kontaktytor inom och utom organisationen är det viktigt att du arbetar bra med andra människor, skapar förtroende och goda relationer. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är Du tydlig i din kommunikation, säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter samt att du påminner och följer upp.

Du är trygg i din yrkesroll. Du ser detaljer och deras del i helheten och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är noggrann och strukturerad, och du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt och systematiskt sätt för att hålla tidsramar. Vidare tar du ansvar för att driva arbetet framåt och anstränger dig för att leverera lösningar. Du behöver även vara flexibel och kunna anpassa dig efter upphandlingarnas olika förutsättningar. Du visar omdöme vid uttalanden och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan.

Övrig information

Vi arbetar med flextid och hos oss har du goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv.

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:

Att arbeta i Stockholmsstad

linkedin.com/company/stockholms-stad

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Referensnummer:  2021/3973

Kontakt

Adrian Malmberg, rekryteringskonsult, adrian.malmberg@stockholm.se

Erika Björnsson, enhetschef, erika.bjornsson@stockholm.se

Facklig företrädare

Johan Sundman, Saco , johan.sundman@stockholm.se

Louzie Lopez, Vision, luis.lopez@stockholm.se

Sista ansökningsdag: 2021-08-22

Utbildningskrav:  Högskola/universitet


Referensnummer:  2021/3973

Kontakt

Adrian Malmberg, rekryteringskonsult, adrian.malmberg@stockholm.se

Erika Björnsson, enhetschef, erika.bjornsson@stockholm.se

Facklig företrädare

Johan Sundman, Saco , johan.sundman@stockholm.se

Louzie Lopez, Vision, luis.lopez@stockholm.se

Sista ansökningsdag: 2021-08-22

Utbildningskrav:  Högskola/universitet

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *