Erfaren upphandlare till Linköpings kommun

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!

Dina arbetsuppgifter

Linköpings kommun köper varor, tjänster och entreprenader för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål.

Som upphandlare i Linköpings kommun drivs du av att göra en god affär där verksamheten får kvalitet till rätt pris samtidigt som du ser till att affären bidrar till en social och ekologisk hållbar utveckling. För att uppnå detta samverkar du med kravställare och olika expertfunktioner företrädesvis från kommunens förvaltningar.

Du har en styrande, konsultativ och stödjande roll gentemot verksamheterna, varför vi ser att flerårig erfarenhet av upphandlingsarbete är ett krav för den här tjänsten. Arbetet kräver taktiskt och strategiskt tankesätt samt en hög grad av affärsmässighet i kombination med fokus på det juridiska perspektivet. Du kommer i rollen som upphandlare hos oss att göra flera olika typer av upphandlingar och bedriva kategoristyrning inom en eller flera kategorier (beroende på din tidigare erfarenhet).

Din arbetsplats

Upphandling och inköp har för tillfället 12 medarbetare som sköter upphandlingar, controlling,  e-handel och samordnad varudistribution. Enheten befinner sig i en expansiv utvecklingsfas där du får möjlighet att vara med och påverka vår utveckling.

Du kommer till en arbetsplats där vi i hög grad arbetar tillsammans för gemensam utveckling. Vi stöttar varandra med våra olika kompetenser och erfarenheter för att leverera hög kvalitet, må bra och ha roligt på jobbet.

Vi finns på Kerstingatan 2 i Ebbepark, en ny stadsdel där innovativa och sociala miljöer växer fram med närhet till naturen.

Du som söker

För tjänsten krävs att du har högskoleutbildning eller YH-utbildning med relevant inriktning, alternativt motsvarande kunskap förvärvad genom yrkeserfarenhet. Har du högskoleutbildning med juridisk inriktning ser vi det som meriterande, liksom utbildning inom offentlig Upphandling (LOU). Vidare är det ett krav för den här tjänsten att du har flerårig yrkeserfarenhet inom upphandling. Vi ser det som önskvärt att du har yrkeserfarenhet inom offentlig upphandling och kategoristyrning.

För att lyckas i tjänsten har du ett affärstänk i kombination med fokus på det juridiska perspektivet. Kunskap om e-upphandlingsverktyg är meriterande. Du har god förmåga att uttala dig på svenska i tal och skrift då du kommer formulera tydliga krav och avtalsvillkor.

Som upphandlare är du trygg och stabil och har mod att agera efter din övertygelse. Du har god förståelse för hur människor tar till sig budskap och anpassar med tydlighet information till mottagaren. Du är självgående och har lätt för att skapa kontakter och är social och utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Strukturerad, planerad och organiserad är egenskaper som beskriver dig som person och du arbetar utifrån ett serviceinrikat synsätt. Du är väl insatt i upphandlingsarbete, där din förståelse för de fackmässiga termerna i arbetet är särskilt bra och du underhåller kontinuerligt din specialistkunskap.


Sista ansökningsdatum: 8 maj 2023

Referensnummer: 11147

Kontaktperson:
Daniel Czitrom, Upphandlingsstrateg,
072-20 36 902, daniel.czitrom@linkoping.se

Marit Gunnarsson, HR-konsult,
013- 205102,
marit.gunnarsson@linkoping.se

Gustav Södling, Facklig företrädare Vision, 013-20 61 55,
gustav.sodling@linkoping.se

Per Magnusson, Facklig företrädare SSR, 013-205639, per.o.magnusson@linkoping.se

 

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb