Hallsbergs kommun söker upphandlare

I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare.

Om arbetsplatsen

Ekonomiavdelningen, där upphandling ingår, finns organiserad inom kommunstyrelseförvaltningen och ansvarar för att leda, samordna och utveckla de kommunala processerna för planering och uppföljning, redovisning och finans, inköp och upphandling. I uppdraget ingår att både leda och stödja kommunens förvaltningar och bolag utifrån våra ansvarsområden samt att stödja politiken i deras uppdrag. I och med rekryteringen kommer upphandlingsorganisationen bestå av två stycken upphandlare.

Om tjänsten

Vi söker nu en erfaren upphandlare som självständigt ska genomföra upphandlingar till kommunerna Hallsberg och Lekeberg. Arbetet innebär att du som upphandlare driver flera olika upphandlingar/projekt parallellt. Du ansvarar för alla steg i upphandlingsprocessen, från behovsanalys till avtal och uppföljning. Vidare agerar du även rådgivande i upphandlingsfrågor. Du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, samt kommer att arbeta konsultativt mot kunder i olika förvaltningar och bolag. I tjänsten ingår även att tillsammans med övriga medarbetare på upphandlingsfunktionen förbättra upphandlings- och inköpsprocesserna.

Kvalifikationer

För att vara kvalificerad för tjänsten söker vi dig med relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller med inriktning mot inköp, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du ska därtill ha erfarenhet av att arbeta med inköp eller upphandlingar samt av processarbete. Därutöver är det meriterande om du har erfarenhet eller utbildning i offentlig upphandling.

Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd och du har körkort. Goda kunskaper i det svenska skriftspråket är ett krav.

Att arbeta som upphandlare kräver en pedagogisk förmåga att översätta och applicera strategiska riktlinjer till taktiska upphandlingsdokument. Därför söker vi dig som är resultatinriktad och som arbetar systematiskt i enlighet med framtagna processer samt har ett genuint intresse för affärer. Du har god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt samt har ett konsultativt och serviceinriktat förhållningssätt.

Vidare är det viktigt att du kan skapa och behålla goda relationer, särskilt då en stor del av arbetet sker i team. Därutöver tar du initiativ, agerar med självförtroende och arbetar självständigt. Du behöver tycka om att driva ärenden på egen hand och samtidigt leda arbetsgrupper inom dina projekt/processer. Du har god förmåga att fatta tydliga beslut och tar ansvar för åtgärder och projekt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Hallsbergs kommun tillämpar individuell lönesättning, ange därför löneanspråk.

Sista ansökningsdag är 2021-09-10. Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi gör aktiva val avseende rekryteringsstöd och exponering inför varje rekrytering varför vi undanber oss direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter Hallsbergs kommun, 0582-685000

Kontaktpersoner

Marie Hellgren, Ekonomichef, 0582-68 50 40, marie.hellgren@hallsberg.se

Ann-Sofie Nilsson, Upphandlare, 0582-68 55 51, ann-sofie.nilsson@hallsberg.se


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *