HBV söker inköpsstrateg

HBV är inköpsfunktion åt Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. Vi genomför samordnade upphandlingar för produkter och tjänster kopplade till byggnation, renovering och förvaltning av fastigheter. Med ca 200 ramavtal hjälper vi dagligen våra medlemsbolag att förvalta och utveckla boendet för sina hyresgäster.

Tjänsten

Ett samordnat och professionellt inköpsarbete ger stora effekter både genom ekonomiska fördelar och i tryggheten av att enkelt kunna göra avrop mot upphandlade avtal. Allt fler av HBVs medlemsbolag ser värdet av att satsa på ett bra inköpsarbete men också att prioritera sina upphandlings-/inköpsresurser där de gör störst effekt. Som medlemmarnas specialistfunktion följer vi vad som händer på marknaden och ser oss som ett naturligt kunskapsnav och det självklara förstahandsvalet för inköp och upphandling inom fastighetsrelaterade varor och tjänster.

Fler medlemmar ansluter sig och efterfrågan på våra tjänster ökar kontinuerligt. I denna spännande utveckling rekryterar HBV nu fler inköpsstrateger.

Önskvärda kvalifikationer

  • Erfarenhet av upphandlingsarbete inom LOU är meriterande, där du då har arbetat med kravspecifikationer och förfrågningsunderlag
  • Erfarenhet av inköpsarbete
  • Kommunikativ förmåga i både tal och skrift
  • Erfarenhet av avtalsskrivning
  • Relevant utbildning (juridisk/ekonomisk/teknisk universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande)
  • Erfarenhet av standardavtalen ABT06 och AB04
  • Erfarenhet att arbeta med interna/externa kontakter i olika nätverk
  • Erfarenhet av att jobba i projektform
  • God kunskap inom Officepaketet

Önskvärda personliga kvaliteter

  • Vara engagerad, analytisk och drivande
  • Vara en god kommunikatör
  • Vara lyhörd och ha bra samarbetsförmåga
  • Ha förmåga att bygga formella och informella nätverk såväl internt som externt
  • Vana att arbeta med många olika saker samtidigt och ändå se helheten

Vi erbjuder

HBV arbetar för att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs och mår bra. Vi erbjuder bland annat rikskort, friskvårds-bidrag, extra semesterlöneersättning, företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Anställningen omfattas självklart av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Arbetsplatsen är placerad i fräscha lokaler på huvudkontoret vid Globen. Här arbetar drygt 40 kollegor, varav cirka 18 tillhör inköpsavdelningen. En del resor ingår i tjänsten, i huvudsak till våra medlemsbolag ute i landet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Inköpschef Ola Kroon 08-556 765 27.

Facklig representant: Elin Larsson, 08-556 765 47.

Din ansökan skickar du till jobb@hbv.se senast den 30 september.


Sista ansökningsdag
30 september 2020

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb