Vill du göra skillnad genom att stötta våra kunder med deras upphandlings- och avropsprocesser? Drivs du dessutom av att utveckla arbetssätt och tjänster och att arbeta i ett sammansvetsat team? Då är du den vi söker!
Om tjänsten
I rollen som inköpare kommer du tillhöra kategorigrupp Ekonomi och HR där kategoriteamen Fordon och Professionella tjänster ingår. Kategorin Professionella tjänster omfattar finansiella tjänster och subkategorierna HR och Resor. Vi arbetar med kategoristyrning och har tvärfunktionella team med 14 medarbetare där du som inköpare ingår.
Adda Inköpscentral har en viktig roll i att stötta våra kunder att göra bra inköp. Som inköpare har du en betydande roll genom att du exempelvis hjälper till vid avrop från våra ramavtal genom förnyad konkurrensutsättning och upphandling från våra dynamiska inköpssystem. Du kommer främst att arbeta inom kategori Fordon men kan komma att bistå hela kategorigruppen och även andra kategorigrupper på Inköpscentralen vid behov.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
- Stötta kunder i fördjupad dialog kring behov, avtal och avrop
- Stötta kunder i och genomföra specifika upphandlingar i dynamiska inköpssystem
- Stötta kunder i förnyade konkurrensutsättningar
- Genomföra leverantörskvalificeringar i dynamiska inköpssystem
- Genomföra direktupphandlingar, specifika upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar för Inköpscentralens egen verksamhet
- Delta och bidra med erfarenhet och insikter i kategori- och upphandlingsteam
- I viss mån delta i nationella och regionala upphandlingar
Kvalifikationer och erfarenhet
- Relevant eftergymnasial utbildning
- Mycket god förmåga att samarbeta med andra och att arbeta teambaserat
- Noggrann, strukturerad och kommunikativ
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- God kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU)
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandlingar från dynamiska inköpssystem (DIS)
- Det är meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av fordonsbranschen
Din profil
För att lyckas i ditt arbete hos oss är du kundorienterad, en god kommunikatör och tycker om att driva frågor och träffa och bygga relationer med människor. Du drivs av att skapa kundnytta och trivs i att arbeta på en arbetsplats som har ett högt tempo och utvecklas med kunden i fokus. Du är nyfiken, lösningsfokuserad och räds inte för att pröva nytt. Du litar på din egen och andras förmåga och hjälper till där det behövs. Vidare är du en lagspelare och du har förmågan att balansera mellan noggrannhet och effektivitet.
Vi ser att du delar våra värderingar genom att vara nyfiken, schysst, vass och relevant. Som medarbetare hos Adda uppmuntras du till ständig utveckling och hos oss får du arbetskamrater med stort engagemang.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Petra Hedén, Kategorigruppchef Ekonomi och HR. Telefon:08 709 55 21. Mobil:072 450 01 48. petra.heden@adda.se
Sista ansökningsdag är 2024-02-26. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Adda
Adda är ett företag inom SKR som erbjuder tjänster och produkter inom digitalisering, strategisk försörjning och kompetensutveckling. Vi skickliggör våra kunder genom att utveckla kompetens och förmåga att ställa om. Det ger hela välfärden möjlighet att spara både tid och pengar. Adda har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet. www.adda.se
När du jobbar på Adda får du ta del av många uppskattade förmåner https://jobb.adda.se/. Vi arbetar exempelvis flexibelt och hybrid, vi anordnar olika typer av utbildningar och gör flera aktiva saker för att du ska må bra. Vi jobbar med att ständigt förbättra vår arbetsplats och utveckla våra duktiga medarbetare.