Vi är förmodligen en av Sveriges bästa arbetsplatser!
En av våra fantastiska kollegor ska vara föräldraledig så vi har nu en vakans. Är du Inköpsstrateg med erfarenhet inom Offentlig upphandling, skynda dig att ansöka så att vi får hälsa dig välkommen till HBV!
HBV är en inköpsfunktion som ägs av Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. Verksamheten drivs utan vinstintressen och eventuellt överskott ges tillbaka till våra medlemmar. Vi genomför samordnade upphandlingar för varor och tjänster kopplade till byggnation, renovering och förvaltning av fastigheter. Med närmare 200 ramavtal hjälper vi dagligen våra drygt 380 medlemmar att förvalta och utveckla boendet för sina hyresgäster.
Ett samordnat och professionellt inköpsarbete ger stora effekter både genom ekonomiska fördelar och i tryggheten av att enkelt kunna göra avrop mot upphandlade avtal. Allt fler av våra medlemmar ser värdet av att satsa på ett bra inköpsarbete och de ser även värdet av att prioritera sina upphandlings-/inköpsresurser där de gör störst effekt. Som medlemmarnas specialistfunktion följer vi vad som händer på marknaden och ser oss som ett naturligt kunskapsnav och det självklara förstahandsvalet för inköp och upphandling inom fastighetsrelaterade varor och tjänster.
Tjänsten är ett vikariat då en av våra kollegor ska vara föräldraledig under perioden februari 2023 – juni 2024. Det finns goda möjligheter till förlängning och/eller tillsvidareanställning.
Ditt uppdrag på enheten ramavtal
Som inköpsstrateg kommer du självständigt att utifrån LOUs ramverk projektleda upphandling av en eller flera ramavtal. Du ansvarar för hela processen från behovsanalys, framtagande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av anbud till upprättande och uppföljning av avtal. Under upphandlingen har du ett nära samarbete med både medlemmar och leverantörer.
Hos oss på HBV är inköp en kärnverksamhet och det innebär att du alltid har duktiga och engagerade kollegor omkring dig som är beredda att ge en hjälpande hand. Vi delar med oss av vår kunskap och erfarenhet och ser till att kontinuerligt utveckla oss, allt för att fungera som medlemmarnas expertis inom offentligt inköp.
Vem söker vi
Du har en akademisk utbildning inom juridik, inköp, ekonomi eller motsvarande, alternativt YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling i kombination med några års yrkeserfarenhet.
Du har arbetat några år med inköp/upphandling och är väl förtrogen med de olika delmomenten i inköpsprocessen och LOU. Har du erfarenhet av projektledning är det meriterande. Dina färdigheter i att använda svenska språket på ett välformulerat och korrekt sätt i upphandlingsunderlag är goda och du är en van användare av Officepaketet och andra verksamhetsstödjande system.
Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer strukturerat. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt inom uppsatta tidsramar. Du jobbar med många olika saker samtidigt men tappar inte din blick på helheten. Att bygga formella och informella nätverk ser du som en arbetsmetod. Du har lätt för att samarbeta och är lyhörd.
Vi erbjuder
HBV arbetar för att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs och mår bra. Vi erbjuder bland annat rikskort, friskvårdsbidrag, extra semestertillägg, företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Anställningen omfattas självklart av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
HBVs huvudkontor finns i attraktiva lokaler vid Globen. Här arbetar 50 kollegor, varav 10 på enheten för Ramavtal som tillhör inköpsavdelningen.
Ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer dock senast den 28 februari 2023.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Jonas Löfgren på 08-556 765 16. Facklig representant för Unionen Elin Larsson på 08-556 765 47.