PRV söker senior upphandlare

Upphandlings- och avtalsenheten vid avdelningen för ekonomi och finans söker nu en upphandlare. PRV har en samordnad process för inköp, upphandling och avtalsuppföljning, och vi söker nu ytterligare en medarbetare till som kan bidra med värdefulla erfarenheter på upphandlingsområdet och vill medverka till att utveckla verksamheten så att vi på bästa sätt kan göra goda affärer.


Arbetsuppgifter

Du driver och genomför upphandlingar och avrop från ramavtal tillsammans med chefer och beställare i PRV:s olika verksamheter. Du ansvarar för hela affärsprocessen från den inledande behovs- och marknadsanalysen fram till att avtalet tecknas och implementeras i verksamheten. Som upphandlare arbetar du även med avtals- och kvalitetsuppföljning samt strategisk kategoristyrning i dialog med olika avtalsägare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i att:

  • ansvara för att planera, genomföra och utvärdera upphandlingar inom tilldelade inköpskategorier
  • planera och koordinera strukturerade avtalsuppföljningar
  • driva åtgärdshantering, dokumentera och redovisa resultat av avtalsuppföljning och leverantörsdialog
  • utarbeta beslutsunderlag till kategoriteamen, exempelvis en årlig upphandlingsplan, hållbarhetsanalys och kategoristrategier inom tilldelade inköpskategorier
  • genomföra inköpsanalys och bidra till att identifiera besparingsmöjligheter och förbättrade beslutsunderlag inom tilldelade inköpskategorier
  • bevaka nya ramavtal och planera för nya upphandlingar inom tilldelade inköpskategorier

Som upphandlare på PRV har du en utåtriktad, konsultativ och stödjande roll gentemot verksamheten på olika nivåer. Uppdraget är varierat och utvecklande genom att du arbetar med flera parallella upphandlingar med olika affärs- och ämnesinriktning relaterade till ett flertal olika verksamhetsområden inom organisationen. Du har mycket goda möjligheter att påverka och utveckla vårt arbetssätt och vår upphandlingsmetodik.

Vem är du?

Vi söker dig som har

  • akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, IT eller annan relevant utbildning eller erfarenhetsbakgrund som PRV bedömer som likvärdig
  • dokumenterad utbildning inom offentlig upphandling och god kännedom om LOU
  • minst 3 års dokumenterad yrkeserfarenhet av offentlig upphandling och avtalsförvaltning
  • erfarenhet av att genomföra upphandlingar i elektroniska upphandlingssystem
  • erfarenhet av att upprätta avtal i anslutning till genomförda upphandlingar
  • mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska samt mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • erfarenhet av upphandling och avtalsförvaltning på annan statlig myndighet
  • erfarenhet av strategisk upphandling genom exempelvis kategoristyrning och inköpsanalys
  • förhandlingserfarenhet

För att lyckas i rollen krävs att du har mycket god kommunikativ förmåga och servicekänsla. Förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer samt ett prestigelöst förhållningssätt är viktiga förutsättningar då tjänsten innebär en stor mängd interna och externa kontakter. Du trivs med att arbeta självständigt men också att samarbeta med andra. Vidare är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, resultatinriktad samt har ett affärsmässigt och analytiskt och strategiskt tankesätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi använder oss av arbetsprov i rekryteringen.

PRV erbjuder

Förutom ett intressant, utmanande och självständigt arbete där du är med och stärker landets innovationsförmåga, erbjuder vi också en arbetsplats med bra stämning. Placering i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete.

Vi har även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme för alla medarbetare. De statliga avtalen erbjuder i vissa delar bättre förmåner när det gäller t.ex. antal semesterdagar och ledigheter, än andra branscher. Du kan läsa mer om dem på Arbetsgivarverkets hemsida.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar sex månaders provanställning.

Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/. På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb.

PRV:s värdegrunds ledord är Omvärldsfokus, Framåtanda och Engagemang.

Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 18 september 2023.

Du ansöker direkt via vår hemsida prv.se/jobb.

För mer information är du välkommen att kontakta Susanne Berg, enhetschef. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Linda Waltari. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.


Sista ansökningsdag:
18 sep 2023

Kontakt:
Susanne Berg, enhetschef. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Linda Waltari. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00.

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb