Fastighetsbolaget Sollentunahem är inne i en spännande utvecklingsfas, där upphandling är en viktig fråga för hela organisationen. Som strategisk upphandlare kommer du vara med och fortsätta utveckla bolagets inköpsprocess och upphandlingsstrategi, med målet att Sollentunahem ska bli en ännu vassare beställarorganisation för högre kundnöjdhet. Har du tidigare erfarenhet från strategisk upphandling och vill ta dig an en ny utmaning? Välkommen med din ansökan!
Vi letar efter
- Har en, för tjänsten, relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller upphandlingsområdet
- Har gedigen och långtgående erfarenhet av att ha arbetat med upphandling, förslagsvis från att ha arbetat kommunalt, statligt eller inom annat fastighetsbolag
- Har goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling, LOU och upphandlingsprocessen
- Har god vana vid att arbeta med strategisk upphandling
- Talar och skriver obehindrat på svenska då du dagligen kommunicerar på språket
Som person är du
- Strukturerad
- Har god samarbetsförmåga
- Strategisk
- En hög personlig mognad
Övrig information
- Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: Tillsvidareanställning
- Placering: Kontoret är placerat i helt nyrenoverade och ändamålsenliga lokaler på våning 6 i Sollentuna kommunhus. Sollentunahem kombinerar arbete på plats med möjlighet till distansarbete, enligt överenskommelse med närmaste chef.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Bli direktrekryterad till Sollentunahem AB
Genom den här tjänsten blir du direktanställd hos vår kund. Det innebär att du kan slappna av medan vi tar hand om ansökningsprocessen.
Läs mer om företaget längre ner på sidan.
Arbetsuppgifter
Som strategisk upphandlare kommer du tillsammans med en kollega utgöra upphandlingsteamet på Sollentunahem. Du kommer tillhöra Ekonomi- och IT-avdelningen, som i dagsläget består av tio personer inom ekonomi, IT och upphandling. Ditt uppdrag blir att driva och utveckla inköpsarbetet med chefer och medarbetare i organisationen samt kvalitetssäkra upphandlingsprocessen. Du kommer vidare att arbeta med att utveckla riktlinjer och processer för avtalsefterlevnad hos leverantörer och ansvara för att planera och driva bolagets inköpsutvecklingsarbete.
Du erbjuds
- En roll inom strategisk upphandling där du kommer spela en viktig roll i upphandlingsarbetet framåt
- Ett väletablerat och tryggt bolag som samtidigt är mitt i en spännande utvecklingsresa
- En motiverande kultur och stämning som genomsyras av värdeorden: affärsmässighet, ansvar och engagemang
Ansvara för upphandling inom bland annat entreprenad, bygg, förvaltning och konsulttjänster Arbeta med strategisk upphandling utifrån Sollentunahems upphandlingsplan och även ansvara för denna Ansvara för entreprenadupphandlingar och samarbeta med upphandlingskonsulter Ha löpande samarbete med beställarorganisationen och avtalsägare samt hålla internutbildningar inom upphandling Samarbeta med Sollentuna kommun i samband med upphandlingar samt arbeta med Sollentunahems miljö- och hållbarhetsmål
Sollentunahem AB
Sollentunahem bidrar till ett bättre samhälle genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som ägs av Sollentuna kommun. De utvecklar och förvaltar cirka 5 000 hyreslägenheter och 200 lokaler samt 3 000 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Sollentunahem har 79 medarbetare och en omsättning på 409 miljoner kronor. Deras bostadsbestånd finns inom hela kommunen och består av en mix från 1950-talet till 2020-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av cirka 1 500 hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Här kan du läsa mer om Sollentunahem!