Kommunstyrelsens förvaltning
Om arbetsplatsen
Brinner du för goda offentliga affärer och tilltalas av möjligheten att vara med och påverka? Vi fortsätter nu att utveckla och förstärka kommunens upphandlingsfunktion och söker därför dig som tillsammans med två kollegor i vårt kategoriteam för entreprenadområdet vill vara med och, genom goda offentliga affärer, åstadkomma nytta för kommunens invånare.
Beskrivning av verksamheten
Upphandlingsverksamheten är centralt placerad vid kommunstyrelsens förvaltning och är kommunens centrala organ för upphandling och inköp. Upphandlingssektionen genomför ramavtalsupphandlingar samt övriga större upphandlingar inom kommunen, ofta i samverkan med övriga delar av kommunkoncernen. Vi arbetar kategoristyrt och med alla delar av den offentliga affären, och ansvarar också för kommunens e-handelssystem. Vi lägger också stor vikt vid att mäta de effektiviseringar vi åstadkommer.
Upphandlingssektionen består efter förstärkning av 24 personer, där bl a upphandlare, inköpssamordnare, hållbarhetsstrateg, m fl, tillsammans arbetar mot det gemensamma målet att åstadkomma goda offentliga affärer.
Arbetsuppgifter
Som Upphandlare med fokus på uppdrag inom kategorin entreprenad, ansvarar du, tillsammans med ditt kategoriteam, för att planera och genomföra uppdrag på ett affärsmässigt sätt så att verksamhetens/kommuninvånarnas behov tillgodoses på ett effektivt sätt och de övergripande målen uppfylls.
Du rapporterar till en av sektionens två enhetschefer som också leder kategoriarbetet. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt, med eget projektledaransvar och i mycket nära samarbete med kommunens verksamheter. Du deltar också i vårt ständiga utvecklingsarbete med målet att kunna göra ännu bättre offentliga affärer.
Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket och som också har gedigen erfarenhet av upphandling inom entreprenadområdet.
Du har mycket goda kunskaper i svenska, är duktig på både muntlig och skriftlig framställning, förstår komplicerade underlag och producerar egna dokument av hög kvalité. Goda kunskaper i Excel är önskvärt samt vana av att arbeta i e-avrop och/eller andra upphandlingssystem.
Du är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är också kvalitetsmedveten, noggrann och har god samarbetsförmåga.
Vi ser också gärna att du med din specialistkunskap förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet bra och att du kan vara en kunskapsresurs för andra.
Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande i rollen.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/formaner-/