Vill du bidra till ett viktigt samhällsuppdrag, och arbeta med aktuella och meningsfulla frågor? Brå verkar för att brottsligheten ska minska och tryggheten ska öka i samhället. Det gör vi genom att ta fram fakta och sprida kunskap om brottslighet, brottsbekämpning och brottsförebyggande arbete. På Brå bidrar du till att göra skillnad i ett arbete med stimulerande arbetsuppgifter tillsammans med kunniga kollegor i en engagerande miljö. Brå finns på Tegnérgatan i centrala Stockholm, och vi är cirka 160 medarbetare.
Enheten för juridik, upphandling, registratur och arkiv (JURA) är inne i en spännande utvecklingsfas där vi växer och rekryterar nya medarbetare samt utvecklar våra arbetssätt. Vi söker nu en till upphandlare till vår enhet.
Om jobbet
JURA ansvarar inom myndigheten för juridiska frågor, upphandling, registratur och arkiv. På enheten finns även myndighetens dataskyddsombud. Du kommer att arbeta på en trivsam enhet med engagerade och kunniga medarbetare. Vi har ett nära samarbete och delar kunskap och erfarenheter med varandra. Du blir en viktig del av vår enhet och kommer att arbeta särskilt nära vår andra upphandlare. Du kommer att tillsammans med chefer och medarbetare på andra enheter genomföra myndighetens upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop, där avrop från de statliga ramavtalen är vanliga. Som upphandlare har du möjlighet att utveckla tjänstens innehåll och driva arbetet med upphandling framåt på myndigheten.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har
– Akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan, för tjänsten, relevant utbildning
– Erfarenhet av upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU)
– Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-upphandlingar och av att upphandla konsulttjänster som är relevanta för denna tjänst.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss ska du ha en god förmåga att arbeta strukturerat, ta ansvar, våga fatta beslut och driva projekt framåt. Du ska också vilja vara med och utveckla upphandlingsfunktionen hos myndigheten. Rollen som upphandlare ställer krav på att du kan arbeta självständigt. Du måste därför ha förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete men även att arbeta på ett effektivt sätt då du har flera pågående projekt samtidigt. Du ska ha förmågan att bygga förtroende och kunna skapa ett gott samarbete både internt och externt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Brå tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning. Läs gärna mer om Brå och de förmåner som vi erbjuder på https://bra.se/om-bra/jobba-hos-oss.html.
Brå har ett inkluderande synsätt och värdesätter mångfald.
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av rekryterande chef, chefsjurist Cecilia Eneman, tfn 08-527 58 428. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Maria Esplund, tfn 08-527 58 535. Facklig kontaktperson för SACO är Luis Antonio Galaz Miranda, tfn 08-527 58 487 och för ST Anna Horgby, tfn 08-527 58 521.
Välkommen med din ansökan!
För att söka tjänsten klickar du på länken nedan. Ange diarienummer 2.1.1-0234/24 på din ansökan, och skicka in den till oss senast den 1 maj 2024.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialisten som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Vi kommer att kalla till en första intervju efter ansökningstidens utgång. Avsikten är att hålla sådana intervjuer den 6 och 7 maj 2024.