Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett innehållsrikt och varierande arbete där du ges möjlighet att utvecklas i din roll som upphandlare? Bra! Vi söker medarbetare till vår växande verksamhet där du får vara med och utveckla vår inköp- och upphandlingsprocess tillsammans med oss. Välkommen till vårt härliga och engagerade team där vi stöttar och inspirerar varandra. Tillsammans gör vi varandra, verksamheten och Gävle ännu bättre!
Som upphandlare kommer du att vara ansvarig för att planera, genomföra och följa upp upphandlingsaktiviteter. Du kommer att samarbeta nära Gävle kommuns alla verksamheter för att identifiera deras behov och krav, och genomföra upphandlingar för att säkra de bästa möjliga avtalen för organisationen. Du kommer också att förhandla med leverantörer och i viss mån följa upp och utvärdera avtal. I arbetsuppgifterna ingår även att ge stöd till medarbetare i direktupphandling och utbildning inom inköp, upphandling och lagen om offentlig upphandling (LOU).
I tjänsten som upphandlare kommer du att ingå i ett team med erfarna upphandlare. I ditt arbete kommer du också ha stöd av bland annat enhetens affärsjurist. Vår enhet är relativt ny och växer, vilket betyder att du får vara med att utveckla och arbeta fram nya rutiner tillsammans med oss. Låter det här som något för dig? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker dig som
För att vara aktuell för tjänsten så har du en högskole-/universitetsexamen inom industriell ekonomi, juridik, alternativt yrkeshögskola inom inköp, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av upphandlingsarbete och har goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU). För den ena tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet och intresse för kostentreprenad och/eller städentreprenad.
Då muntlig och skriftlig kommunikation är en stor del av ditt arbete så söker vi dig som har mycket goda kunskaper i det svenska språket. Du är skicklig i ditt sätt att formulera dig och kan anpassa din kommunikation utifrån den tilltänkta målgruppen.
För att lyckas i din roll har du en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du är en lagspelare och att samarbeta med ett prestigelöst förhållningssätt är en självklarhet för dig. Du är trygg i din yrkesroll. Du inger förtroende, skapar tilltro och tillit samt sprider lugn och stabilitet omkring dig.
I enlighet med Gävle kommuns värdegrund har du ett gott bemötande, en god förmåga att samarbeta och värnar om hög kvalitet i ditt arbete.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter där just du ges möjlighet att göra skillnad
för Gävleborna, idag och imorgon.
Ditt välmående är viktigt för oss – alla medarbetare som är anställda mer än tre månader har möjlighet
att få 1 500 kronor per år i ersättning för friskvård och motion.
Hos oss kan du känna dig trygg – som anställd i Gävle kommun omfattas du av flera olika försäkringar
via våra kollektivavtal. Till exempel ingår sjukförsäkring och arbetsskadeförsäkring. Tjänstepensionen
är en kollektivavtalad pension som betalas av Gävle kommun som din arbetsgivare.
Vi vill att du har ett hållbart arbetsliv – som anställd i Gävle kommun har du generösa semestervillkor. Som nyanställd
har du dessutom rätt till betald semester redan under ditt första anställningsår.
Din utveckling är viktig för oss – som anställd i Gävle kommun kan du ha ett kompetenskonto – till
din egen kompetensutveckling kan du avsätta del av lönen så sätter arbetsgivaren av lika stor del.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Antal platser: 2
Varaktighet: Tillsvidare
Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om arbetsplatsen
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
Inköp- och upphandlingsenheten är en del av Näringslivsavdelningen i Gävle kommun och ansvarar för att tillsammans med näringslivsenheten möta näringslivet för att sprida kunskap om kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för att leda, driva och utveckla primärkommunens gemensamma inköpsprocess och nödvändiga systemstöd för kommunen.
Arbetsplatsen för denna tjänst är belägen i nyrenoverade lokaler i stadshuset, endast minuterspromenad till Gävle centralstation. Distansarbete upp till 50% finns avtalat inom sektorn.